Amerykańska marka Supreme ma nie tylko jeden z najbardziej wielbionych logotypów na świecie, ale też jeden z najczęściej podrabianych. Trzeci rok z rzędu nowojorska firma króluje w zestawieniu brandów, którymi najczęściej interesują się oszuści zarabiający na podróbkach. W tym zestawieniu Supreme wyprzedziło m.in. Ray Ban, Vans, a także manufaktury zegarkowe – jak Audemars Piguet i Patek Phillipe.
Chińska batalia z Supreme Italia
Supreme od kilku lat toczy boje z firmami, które wykorzystują kruczki prawne do tego, by całkowicie bezkarnie sprzedawać podrabiane ubrania i zarabiać na tym ogromne pieniądze.
W tym roku Amerykanie odnieśli duży sukces: w styczniu udało im się zastrzec znak towarowy na rynku chińskim, gdzie walka z piratami okazała się dla nich wyjątkowo trudna, a przeciwnik – przebiegły.
Tym przeciwnikiem było nie zawiłe chińskie prawo, ale przede wszystkim spryt i bezczelność brytyjskiej firmy International Brand Firm. IBF zastrzegło bowiem nazwę i logotyp Supreme w kilku krajach, m.in. we Włoszech i w Chinach, w których Amerykanie nie byli oficjalnie obecni, a następnie zaczęło prężnie działać jako Supreme Italia, oferując całkowicie legalne podróbki.