Burberry chce być jeszcze bardziej ekologiczne

Z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi brytyjska marka zaprezentowała nową kolekcję kapsułową, wykorzystującą nietypowe materiały, m.in. Econyl i octan celulozy.

Publikacja: 24.04.2020 19:11

Fot: Burberry/ Facebook

Fot: Burberry/ Facebook

Foto: Fot: Burberry/ Facebook

Burberry pod rządami Riccardo Tisciego konsekwentnie buduje wizerunek marki świadomej ekologicznie. W strategię wpisuje się też nowa kolekcja kapsułowa marki, ReBurberry, zawierająca 26 produktów z kolekcji na wiosnę/lato 2020 stworzonych przy użyciu nowych, bardziej zrównoważonych materiałów i technologii.

Nylon z rybackich sieci

W kolekcji znalazły się m.in. okulary z organicznego octatu celulozy (ten materiał wykorzystuje od niedawna również jedna z pionierek eko-mody, Stella McCartney). Plecaki, kurtki i parki uszyto na nowo z użyciem Econylu – nylonu poddanemu recyklingowi, pozyskiwanego m.in. ze starych sieci rybackich, skrawków materiałów i przemysłowego plastiku (w ubiegłym roku Econylon wykorzystała również Prada).

Oprócz  ReBurberry brytyjski dom mody zadba też o transparentność. W kluczowych kategoriach pojawią się metki, podkreślające „pozytywne atrybuty”, takie jak użycie organicznej bawełny, materiałów z recyklingu, działania na rzecz ograniczenia emisji węgla przy produkcji  czy inicjatywy na rzecz wsparcia pracowników.

Ambitne cele na 2022 rok

Burberry swoją nową, proekologiczną agendę zaczęło wdrażać już w 2017 roku, nie obyło się jednak bez potknięć. W lipcu 2018 roku media ujawniły, że firma rocznie pali niesprzedane produkty o wartości przekraczającej 150 milionów złotych. Na Burberry spadła lawina krytyki, nie zabrakło też oskarżeń o greenwashing – czyli wykorzystywanie wizerunku marki „świadomej” do ukrywania faktycznie szkodliwych działań.

Marka przyznała się do błędu i zrezygnowała z niszczenia ubrań już dwa miesiące później, tuż przed przyjściem na stanowisko Ricardo Tisciego, wcześniej pracującego dla Givenchy. Już po tym transferze marka zrezygnowała z używania naturalnych futer, zorganizowała pierwszy „bezemisyjny” pokaz na tygodniu mody w Londynie, kontynuuje także wprowadzanie stategii, zakładającej neutralność węglową do 2022 roku.

Burberry pod rządami Riccardo Tisciego konsekwentnie buduje wizerunek marki świadomej ekologicznie. W strategię wpisuje się też nowa kolekcja kapsułowa marki, ReBurberry, zawierająca 26 produktów z kolekcji na wiosnę/lato 2020 stworzonych przy użyciu nowych, bardziej zrównoważonych materiałów i technologii.

Nylon z rybackich sieci

Pozostało 84% artykułu
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?