Moda 2019. Jak to było?

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Producenci i sprzedawcy wszelakich dóbr dzielą się informacjami, co było najbardziej pożądanym towarem w ich kategoriach. Globalna wyszukiwarka produktów z kategorii mody Lyst przygotowała raport podsumowujący 2019 rok, w którym znajdziemy must-have’y mijającego roku.

Publikacja: 10.12.2019 17:34

Moda 2019. Jak to było?

Foto: Paris Fashion Week Autumn/Winter 2019/2020 – Off-White – Catwalk Featuring: Bella Hadid, Gigi Hadid, Karlie Kloss, Virgil Abloh Where: Paris, ?le-de-France, France When: 28 Feb 2019 Credit: First View/Cover Images **Not available for publication in U...

Co roku marka Lyst przygotowuje podsumowanie tego, co w modzie on-line piszczy. W zestawieniu za rok 2019 wskazano, jakie były najmocniejsze trendy w modzie, produkty zdobywające popularność na zasadzie virali, najgorętsze brandy, ale także doceniono najbardziej udane współprace pomiędzy markami. A wszystko to wkomponowano w przejrzysty i pomocny przewodnik po świecie mody. Tegoroczny raport potwierdza jeszcze większy wpływ stylu ulicznego na trendy i to właściwie we wszystkich kategoriach.

""

Foto: EN

sukces.rp.pl

Co więc w 2019 roku było na topie? Na podstawie danych zebranych na potrzeby raportu okazało się, że najczęściej wyszukiwanymi produktami jednego brandu były te, które oferowała marka OFF-WHITE, czyli firma modowa założona w 2012 roku przez DJ-a i projektanta Virgula Abloha.

Z kolei marki Bottega Veneta, Pyer Moss i Telfar okrzyknięto przełomowymi w tym roku, a Marine Serre wskazano jako brand, który koniecznie trzeba obserwować w 2020 roku. Najlepszymi współpracami dwóch marek okazały się kolaboracje Virgil Abloh x IKEA, na równi ze wspólnymi przedsięwzięciami Sacai x Nike oraz Supreme x Stone Island. Natomiast produkty z charakterystycznym wzorem przygotowanym przez Zucca dla Fendi były najbardziej pożądanym produktem w minionym roku. 

""

Foto: mat. pras.

sukces.rp.pl

Lyst w raporcie wskazuje także, że klienci wydali w tym roku średnio prawie 200 dol. na parę trampek, co oznacza potężny – aż 39-procentowy – wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Ponadto wzrosła także średnia cena za koszulkę – aż o 16 proc. do 67 dol. Autorzy raportu zwrócili także uwagę na „255-procentowy wzrost w sprzedaży dóbr luksusowych”, co idzie w parze z analogicznym raportem platformy zajmującej się dystrybucją produktów luksusowych The RealReal. Ciekawym wnioskiem płynącym z raportu jest również ten, że klienci mają na uwadze trwałość produktów, która ma współgrać z przyszłością naszej planety – widać to chociażby w fakcie wzrostu o 52 procent produktów z hasłem „organiczna bawełna”.

Podsumowanie, które przygotowała firma Lyst, wskazuje także osoby, które kreują trendy i mają wielki wpływ na świat mody. W 2019 roku takimi osobami były aktorka Zendaya, którą można podziwiać m.in. w reklamie perfum Euphoria, a także wokalistka Billie Eilish. 

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie