Serwis Skincare Hero, zajmujący się rynkiem kosmetyków do pielęgnacji skóry, przedstawiła analizę dotyczącą najpopularniejszych marek na rynku – zarówno w ujęciu globalnym, jak i na poziomie poszczególnych krajów. Zwycięzcą w aż 41 krajach okazała się The Ordinary. Pod tym względem, w przeciwieństwie do ulubionych fryzur, marka okazała się łączyć większość Europy, gdzie okazała się najpopularniejsza niemal we wszystkich krajach od Hiszpanii po Skandynawię i Polskę.
Czytaj też: Najsilniejsza marka kosmetyczna świata pochodzi z Brazylii
Jak doszło do tego, że linia, która istnieje zaledwie od 5 lat, stała się takim przebojem? Stoi za tym mieszanka, która w dzisiejszej branży kosmetycznej niemal skazuje marki na sukces. Po pierwsze, kosmetyki marki są całkowicie wegańskie, pozbawione parabenów, formaldehydu czy olejków eterycznych pochodzenia zwierzęcego, na co konsumenci zwracają coraz większą uwagę. Marka jest popularna na TikToku, jej produkty promowały skinfluencerki z olbrzymią publicznością, jak Kim Kardashian, a na dodatek wyróżnikiem produktów firmy są przystępne ceny, które średnio są tańsze niż 50 zł.
The Ordinary: skąd bierze się popularność tej marki kosmetyków?
Za pozycją The Ordinary stoi zmarły w 2019 w wieku zaledwie 40 lat Brandon Truaxe, informatyk specjalizujący się w opracowaniu innowacyjnych formuł kosmetycznych, który w 2012 roku założył firmę Deciem, której deklarowanym celem była „demokratyzacja poważnej pielęgnacji skóry”. Dziś Deciem należy do Estee Lauder, które w maju zwiększyło swój udział w firmie z 29% na 76-procentowy pakiet większościowy. W skład firmy, oprócz stworzonej w 2016 roku marki The Ordinary wchodzą też Niod, Hylamide, The Chemistry Brand, Hif i Loopha.
O skali popularności kosmetyków The Ordinary mogą mówić wyniki konkurencji w zestawieniu Skincare Hero. Przy 41 krajach, w których najpopularniejszymi kosmetykami do skóry okazały się jej produkty, blakną wyniki kolejnych na liście Dove (9 krajów), Biodermy (6), CeraVe (5), L’Oreal (3), Vichy (3) czy Neutrogeny (2). Firma pod względem wyszukań wyprzedza swoją właścicielkę – kosmetyki Estee Lauder okazały się najpopularniejsze w 4 krajach na świecie – Armenii, Gruzji, Grecji i na Gibraltarze.