Czy otwieranie sklepów po pandemii przywróci sprzedaż na dawne tory, a firmy zrezygnują z improwizowanych sposobów na dotarcie do klienta, po które sięgały w 2020 roku? Nowa usługa marki Victorii Beckham pokazuje, że hybrydowe modele, łączące sprzedaż przez internet, możliwość osobistego przymierzenia ubrań a także doradztwo wyspecjalizowanych konsjerżów, rozwijają się coraz lepiej.
Jak działa nowa usługa oferowana przez Victorię Beckham?
Dzięki Style Concierge, nowej usłudze Victorii Beckham, klientki i klienci mogą skorzystać z dostawy zamówionych ubrań, a także z przymiarek w domu – bez konieczności dokonania zakupu. Cena usługi to 15 funtów. Ubrania będą dostarczane do klientów i klientek furgonetkami, podobnie jak w przypadku podobnej usługi testowanej w USA przez markę Louis Vuitton. Firma Victorii Beckham zastrzega jednak, że celem jest neutralność emisyjna, dlatego za każde zarezerwowane spotkanie zostanie zasadzone jedno drzewo. Pracownicy firmy, oprócz dostarczania zamówionych ubrań, będą też doradzać klientom jako styliści.
Czytaj też: Branża mody traci miliardy przez swoje strony internetowe. Powód? Są zbyt wolne
Inicjatywa Victorii Beckham czy ubiegłoroczne testy Louis Vuitton dotyczące stworzenia mobilnych butików i dostarczania klientom produktów do domów, to nie jedyny przykład na to, że usługi typu „concierge” stają się dziś, po roku ograniczonych możliwości fizycznych zakupów, coraz popularniejsze. Amerykańska firma Rent The Runway, prekursor segmentu wypożyczania ubrań, umożliwia klientom korzystanie z doradców m.in. w hotelach, w których zaplanowali oni ceremonię ślubną. Można też skorzystać z pomocy konsjerża przed wylotem na urlop, a wtedy wypożyczone ubrania zostaną wysłane tam, gdzie klienci zamierzają spędzić wakacje. Z podobną usługą w tym tygodniu wystartowała By Rotation, brytyjska aplikacja do wypożyczania ubrań, która uruchomiła program typu „concierge” w londyńskim hotelu Page8.
Dobrane pod okiem fachowców ubrania i rozważne zakupy, które posłużą na lata, to też część starań działań branży mody na rzecz wydłużenia „życia” oferowanych produktów, a w konsekwencji – mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Na pomoc doradców personalnych mogą także liczyć klienci sklepów i platform zajmujących się sprzedażą odzieży używanej, w ten sposób działa między innymi firma Cudoni.