Szukaj

Co miesiąc nowy zapach. Tak działa abonament na perfumy

Holenderski startup oferujący perfumy w abonamencie zamierza podbić Europę. Kluczem do sukcesu ma być analiza danych i rozumienie potrzeb użytkowników i użytkowniczek. Czy Parfumado stanie się odpowiednikiem Netflixa w świecie perfum?

Jak regularnie zmieniać perfumy bez konieczności kupowania kolejnego drogiego flakonu? Realizację tego pomysłu umożliwia wykorzystanie sprawdzonych modeli subskrypcyjnych, w ramach których dzięki stałęmu abonamentowi można zamawiać nie tylko usługi, ale też nowe buty czy ubrania. Przeniesienie tego pomysłu na grunt branży perfumeryjnej to zasługa holenderskiej firmy Parfumado, stworzonej w 2017 roku przez rodzeństwo van Rooy, Martijna i Floor.

Czytaj też: Jeden składnik sprawia, że te perfumy kosztują zawrotne sumy

Jak to działa? Użytkownicy Parfumado w ramach stałego abonamentu w wysokości 14,95 euro mają do wyboru 450 zapachów, i co miesiąc otrzymują jedno małe opakowanie perfum o pojemności 8 ml. Dodatkowo klienci odpowiadają na pytania dotyczące swoich preferencji zapachowych, a specjalny algorytm, wykorzystujący opinie innych klientów i ich profile zapachowe, doradza, który produkt powinien im przypaść do gustu. W ciągu 3,5 roku działalności firma stworzyła ponad 150 tysięcy takich unikalnych profili.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Parfumado (@parfumado)

Podczas lockdownu Parfumado podwoiła obroty, dwukrotnie zwiększyła się także liczba subskrybentów usługi. Dziś firma wysyła 35 tysięcy pojemników miesięcznie i zamierza podbić kolejne rynki – rozszerzanie działalności zaczyna od Belgii. Oprócz Holandii, kraju z którego pochodzą założenie firmy, serwis działa również w Wielkiej Brytanii. Ambicje rodzeństwa Van Rooy są znacznie większe. Jak powiedział Martijn van Rooy w rozmowie z serwisem „Retail Detail”, celem firmy jest zbudowanie „numeru jeden, jeśli chodzi o europejskie platformy kosmetyczne oparte na analizie danych”.

Założyciele firmy podkreślają, że dystrybucja próbek to kluczowy kanał marketingowy dla marek kosmetycznych, ale w przypadku perfum odbywa się ona chaotycznie, bez przemyślanej strategii. Dlatego twórcy w ubiegłym roku stworzyli kolejną markę, tym razem skupioną na marketingu – Rocket Campaings, umożliwiającą dystrybucję zalegających w magazynach z powodu pandemii próbek w sposób spersonalizowany i angażujący odbiorców. Do tego celu firma wykorzystuje informacje na temat konsumenckich preferencji, uzyskane m.in. dzięki tworzeniu wspomnianych wcześniej profili i baz danych.

Zamknij
Zamknij