Mystery box, czyli usługi subskrypcyjne, w których klienci regularnie otrzymują zestaw kupionych w ciemno przedmiotów z wybranej braży (np. moda, alkohol, kosmetyki), zyskują coraz większą popularność na świecie.
Czytaj też: Raport – oto trendy, które zdominowały świat mody latem tego roku
Wystarczy zerknąć na osiągające tysiące wyświetleń filmy na YouTube czy TikToku, w których nabywcy tajemniczych pudełek z niespodziankami chwalą się ich zawartością. Twórcy brytyjskiego start-upu Heat, który oferuje tego typu boxy z ubraniami pochodzącymi z kolekcji luksusowych marek, przekonują, że to nie tylko dobry sposób na biznes, ale też szansa na bardziej zrównoważony model sprzedaży ubrań i dodatków.
Mystery box, a w środku produkty luksusowe: jak to działa?
Heat wystartował rok temu, ale już może się pochwalić współpracą z wieloma wpływowymi markami, jak JW Anderson, Nanushka, A Cold Wall czy Vetements. Firma oferuje dwa warianty cen „prenumerat” w dwóch obszarach – streetwearowym i „współczesnym”.
Wartość przedmiotów, które znajdą się w pakiecie za 299 funtów, ma być wg deklaracji firmy zawsze wyższa i wynosić od 500 do 800 funtów. W przypadku zestawu za 500 funtów, wartość przedmiotów będzie przekraczać 850 funtów.