Japońska marka Uniqlo na razie nie należy do liderów, jeśli chodzi o wdrażanie ekologicznych rozwiązań do swojej działalności. Jej najnowszy program, Re.Uniqlo, ma to zmienić. Ma być też dowodem na to, że zrównoważona ekologicznie produkcja nie jest eksperymentem, na który mogą pozwolić sobie tylko zabiegające o młodego odbiorcę marki luksusowe. „Zielona” polityka zaczyna dotyczyć również świata fast fashion.
Czytaj też: Czy transparentność uratuje świat mody?
Jak powstają kurtki z recyklingu?
Pierwszym produktem w linii Re.Uniqlo będą puchowe kurtki, stworzone przy użyciu materiału w 100% pochodzącego z recyklingu. Surowiec stanowią używane kurtki Uniqlo, tylko w pierwszej połowie 2019 roku firma zebrała ponad 600 tysięcy takich kurtek. Część pozyskanych w ten sposób używanych produktów Uniqlo przekaże organizacjom pomagającym uchodźcom i osobom z problemem bezdomności.
Kurtki z recyklingu pojawią się w listopadzie, będzie je można kupić we wszystkich sklepach Uniqlo łącznie w 22 krajach. Japońska marka już wcześniej zaczęła stosować ekologiczne rozwiązania, między innymi przyjmując w sklepach zużyte ubrania niezależnie od ich stanu i nagradzając klientów zniżkami na zakupy. W ofercie ma też koszulki stworzone w 75% z poliestru pozyskanego z plastikowych butelek PET.