Moda i eko: te puchówki Uniqlo są w całości z recyklingu

Ekologia to kluczowy temat dla marek luksusowych. Zaczynają do nich dołączać producenci z segmentu „fast fashion”. Japońskie Uniqlo właśnie robi ważny krok – do sklepów na całym świecie trafią kurtki w całości wykonane z materiałów pochodzących ze starych kurtek tej firmy

Publikacja: 23.09.2020 12:10

Moda i eko: te puchówki Uniqlo są w całości z recyklingu

Foto: Fot: Uniqlo

Japońska marka Uniqlo na razie nie należy do liderów, jeśli chodzi o wdrażanie ekologicznych rozwiązań do swojej działalności. Jej najnowszy program, Re.Uniqlo, ma to zmienić. Ma być też dowodem na to, że zrównoważona ekologicznie produkcja nie jest eksperymentem, na który mogą pozwolić sobie tylko zabiegające o młodego odbiorcę marki luksusowe. „Zielona” polityka zaczyna dotyczyć również świata fast fashion.

Czytaj też: Czy transparentność uratuje świat mody?

Jak powstają kurtki z recyklingu?

Pierwszym produktem w linii Re.Uniqlo będą puchowe kurtki, stworzone przy użyciu materiału w 100% pochodzącego z recyklingu. Surowiec stanowią używane kurtki Uniqlo, tylko w pierwszej połowie 2019 roku firma zebrała ponad 600 tysięcy takich kurtek. Część pozyskanych w ten sposób używanych produktów Uniqlo przekaże organizacjom pomagającym uchodźcom i osobom z problemem bezdomności.

Kurtki z recyklingu pojawią się w listopadzie, będzie je można kupić we wszystkich sklepach Uniqlo łącznie w 22 krajach. Japońska marka już wcześniej zaczęła stosować ekologiczne rozwiązania, między innymi przyjmując w sklepach zużyte ubrania niezależnie od ich stanu i nagradzając klientów zniżkami na zakupy. W ofercie ma też koszulki stworzone w 75% z poliestru pozyskanego z plastikowych butelek PET.

Mimo tych zmian firma należąca do Tadashiego Yanaiego, najbogatszego Japończyka, jest nadal na początku drogi jeśli chodzi o redukcję ekologicznych kosztów związanych z jej działalnością. Posiadająca ok. 1300 sklepów sieć krytykowana jest m.in. przez serwis ratingowy Good On You za brak transparentności między innymi w obniżaniu emisji gazów cieplarnianych oraz warunki pracy.

Źródło: Input

Japońska marka Uniqlo na razie nie należy do liderów, jeśli chodzi o wdrażanie ekologicznych rozwiązań do swojej działalności. Jej najnowszy program, Re.Uniqlo, ma to zmienić. Ma być też dowodem na to, że zrównoważona ekologicznie produkcja nie jest eksperymentem, na który mogą pozwolić sobie tylko zabiegające o młodego odbiorcę marki luksusowe. „Zielona” polityka zaczyna dotyczyć również świata fast fashion.

Czytaj też: Czy transparentność uratuje świat mody?
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady