Balenciaga zyskałą własnie nową i całkiem nieoczekiwaną ambasadorkę. Cardi B, współautorka utworu WAP, jednej z najpoulaniejszych piosenek mijających wakacji i jedna z najbardziej znanych raperek na świecie, znana jest z zamiłowania do luksusu.
Projekt dla Balenciagi to dla niej jednak pierwsza taka współpraca. Doniosłość tego debiutu podkreśla rozmach kampanii reklamowej stworzonej we współpracy z Demną Gvasalią, dyrektorem kreatywnym marki.
Czytaj też: W taki sposób Demna Gvasalia, gruziński projektant, uchodźca z Abchazji, zbudował potęgę Balenciagi
Cardi B jest pierwszą celebrytką w kampanii Balenciagi od czasów objęcia sterów w tej firmie przez Demnę Gvasalię. Choć projektant nie narzeka na brak wpływowych i znanych fanów, którzy odegrali istotną rolę w promocji marki, to do współpracy najchętniej zaprasza przyjaciół lub nieznanych modeli i modelki.
Główne zdjęcie promujące kampanię Balenciagi zostało przygotowane podczas lockdownu przez Cardi B w Los Angeles, w oparciu o wskazówki pracującego w Zurychu Gvasalii. Gruzin samodzielnie wybrał „look” i dobrał elemety garderoby dla Cardi B. Artystka zapewnia, że zdjęcie wykonała samodzielnie w ogrodzie swojego domu w LA.
Od pierwszego września gigantyczny portret Cardi B w sukni Balenciagi można podziwiać na gmachu paryskiego Luwru. To jedno z wielu zdjęć z najnowszej kampanii tej marki, ale z pewnością najbardziej rozpoznawalne i niecodzienne: pierwsza „celebrytka” w kampanii Balenciagi i pierwsza taka współpraca ze znanym domem mody w dorobku amerykańskiej artystki.