Szukaj

Pracownicy jako modele: to najnowszy trend w reklamie mody

Od kilku lat sesje z udziałem sekretarek czy księgowych cieszą się popularnością w świecie mody, ale dopiero teraz ten trend w reklamach wykorzystują najwięksi, choćby Gucci czy Burberry

Wiosną tego roku autorzy kampanii reklamowych luksusowych marek musieli stworzyć nowe sposoby komunikacji z klientami. To zaowocowało między innymi wysypem nietypowych sesji zdjęciowych realizowanych za pomocą smartfonów czy FaceTime’a.

Czytaj też: Słynny fotograf i młode gwiazdy: oto nowa kolekcja Hugo Boss

Pandemia w wielu krajach nie ustępuje, dlatego popyt na pomysłowe produkcje i sesje zdjęciowe wciąż nie słabnie. Marki uciekaja się do niekonwencjonalnych rozwiązań, na przykład zamiast supermodelek zapraszając przed obiektyw swoich pracowników.

Księgowe i handlowcy jako modele w reklamach domów mody

W ubiegłym tygodniu do grona firm wykorzystujących swoich pracowników w „domowych” sesjach zdjęciowych dołączyła modna szwedzka marka Acne Studios. Zdjęcia do kampanii wykonał Anders Edstrom, a w roli modeli pojawili się m.in dyrektor sprzedaży, Pontus Bjorkman i dyrektor ds. komunikacji Edouard Schneider.

View this post on Instagram

Jonathan & Stevie. Stevie is an akita.

A post shared by Acne Studios (@acnestudios) on

Dyrektor kreatywny marki, Jonny Johansson, niedawno został właścicielem psa, dlatego sesja utrzymana jest w klimacie bliskim społeczności miłośników zwierząt domowych.

Jak zauważa serwis Fashionista, trend nie jest zupełnie nowy. W ubiegłych latach swoich pracowników do sesji zdjęciowych zapraszały m.in J.Crew czy Macy’s. W tym sezonie dołączyły do nich najbardziej znane marki świata mody. Na przykład Gucci, który nakłonił członków swojego zespołu projektantów, by wzięli udział w sesji do letniego lookbooku.

Z kolei Burberry w lipcu do zaprezentowania kolekcji Pre-Spring 2021 namówiła pracowników z różnych wydziałów – od merchandisingu po księgowość.

Zamknij
Zamknij