Pracownicy jako modele: to najnowszy trend w reklamie mody

Od kilku lat sesje z udziałem sekretarek czy księgowych cieszą się popularnością w świecie mody, ale dopiero teraz ten trend w reklamach wykorzystują najwięksi, choćby Gucci czy Burberry

Publikacja: 03.09.2020 11:04

Fot: Acne Studios

Fot: Acne Studios

Foto: Fot: Acne Studios

Wiosną tego roku autorzy kampanii reklamowych luksusowych marek musieli stworzyć nowe sposoby komunikacji z klientami. To zaowocowało między innymi wysypem nietypowych sesji zdjęciowych realizowanych za pomocą smartfonów czy FaceTime’a.

Czytaj też: Słynny fotograf i młode gwiazdy: oto nowa kolekcja Hugo Boss

Pandemia w wielu krajach nie ustępuje, dlatego popyt na pomysłowe produkcje i sesje zdjęciowe wciąż nie słabnie. Marki uciekaja się do niekonwencjonalnych rozwiązań, na przykład zamiast supermodelek zapraszając przed obiektyw swoich pracowników.

Księgowe i handlowcy jako modele w reklamach domów mody

W ubiegłym tygodniu do grona firm wykorzystujących swoich pracowników w „domowych” sesjach zdjęciowych dołączyła modna szwedzka marka Acne Studios. Zdjęcia do kampanii wykonał Anders Edstrom, a w roli modeli pojawili się m.in dyrektor sprzedaży, Pontus Bjorkman i dyrektor ds. komunikacji Edouard Schneider.

Dyrektor kreatywny marki, Jonny Johansson, niedawno został właścicielem psa, dlatego sesja utrzymana jest w klimacie bliskim społeczności miłośników zwierząt domowych.

Jak zauważa serwis Fashionista, trend nie jest zupełnie nowy. W ubiegłych latach swoich pracowników do sesji zdjęciowych zapraszały m.in J.Crew czy Macy’s. W tym sezonie dołączyły do nich najbardziej znane marki świata mody. Na przykład Gucci, który nakłonił członków swojego zespołu projektantów, by wzięli udział w sesji do letniego lookbooku.

Z kolei Burberry w lipcu do zaprezentowania kolekcji Pre-Spring 2021 namówiła pracowników z różnych wydziałów – od merchandisingu po księgowość.

Wiosną tego roku autorzy kampanii reklamowych luksusowych marek musieli stworzyć nowe sposoby komunikacji z klientami. To zaowocowało między innymi wysypem nietypowych sesji zdjęciowych realizowanych za pomocą smartfonów czy FaceTime’a.

Czytaj też: Słynny fotograf i młode gwiazdy: oto nowa kolekcja Hugo Boss
Pozostało 82% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady