Nowy pomysł Gucci: spersonalizowane zakupy wideo zamiast wizyty w butiku

Branża luksusowa wiele zawdzięcza osobistemu kontaktowi z klientem. Po pandemii marki muszą szukać sposobów na to, by podtrzymać tę więź również w internecie.

Publikacja: 08.06.2020 16:59

Fot: Hub Gucci w Mediolanie/Gucci

Fot: Hub Gucci w Mediolanie/Gucci

Foto: Fot: Hub Gucci w Mediolanie/Gucci

Doradcy klienta Gucci w spersonalizowanych transmisjach na żywo to nowy pomysł włoskiego domu mody na odtworzenie doświadczenia zakupowego znanego z czasów przed pandemią. Mocne wzrosty sprzedaży w kanałach online rzadko pomagają markom odrobić stary wynikające z zamknięcia sklepów na całym świecie, dlatego nie tylko salony krawieckie z Savile Row próbują zadbać o odbudowanie bliskich relacji. Czym jest Gucci Live i czy kolejne marki pójdą śladem Włochów?

Improwizowany sukces

W ramach usługi klienci mogą porozmawiać z pracownikami Gucci, którzy zrekonstruowali salon marki  w technologicznym hubie Gucci 9 we Florencji. Gucci Live zostało stworzone we współpracy z nieujawnioną firmą technologiczną, a pierwsze próby z mniejszą liczbą doradców i na ograniczonym obszarze przyniosły tak zadowalające efekty, że rozwiązanie natychmiast zostało rozszerzone na całą Europę oraz kraje Bliskiego Wschodu.

Wpływ na testy tego rozwiązania ma nie tylko zapotrzebowanie na konsultacje i obecność osobistego doradcy. Chodzi również o wyjście naprzeciw oczekiwaniom mocno osadzonego w nowych technologiach, potrzebującego kompleksowej obsługi również w digitalu klienta chińskiego. O znaczeniu sprzedaży w Państwie Środka dla branży, kupowaniu rewanżowym i Chinach jako barometrze zmian, które marki muszą wdrożyć po pandemii, pisaliśmy już wcześniej.

Branża testowała pomysł przed koronawirusem

Choć Gucci chwali się pionierstwem w branży luksusowej, personalni doradcy dostępni w ramach wideostreamingu w innych segmentach pojawili się już wcześniej – pisze Vogue Business. Przykładem może być platforma Hero, udostępniająca sklepom narzędzia do chatów, videokonferencji i wiadomości tekstowych. Wśród marek wykorzystujących aplikację znajdziemy Nike, Adidasa, Levi’s czy rag & bone.

Rozwiązanie testowały też butiki należące do nowego, flagowego domu handlowego sieci Galeries Lafayette na Polach Elizejskich. Po otwarciu w listopadzie galeria była porównywana m.in do zamkniętego w grudniu 2017 roku butiku Colette. Pandemia okazała się pierwszym poważny sprawdzianem, z którym nowy oddział Galeries Lafayette musiał się zmierzyć. Cyfrowa transformacja była nieunikniona – mimo że sama sieć może się pochwalić ponad 100-letnią tradycją, klienci domu handlowego z Pól Elizejskich mają średnio zaledwie 31 lat.

Doradcy klienta Gucci w spersonalizowanych transmisjach na żywo to nowy pomysł włoskiego domu mody na odtworzenie doświadczenia zakupowego znanego z czasów przed pandemią. Mocne wzrosty sprzedaży w kanałach online rzadko pomagają markom odrobić stary wynikające z zamknięcia sklepów na całym świecie, dlatego nie tylko salony krawieckie z Savile Row próbują zadbać o odbudowanie bliskich relacji. Czym jest Gucci Live i czy kolejne marki pójdą śladem Włochów?

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie