Myśląc o „przeciętnym” kliencie marki luksusowej, wyobrażamy sobie osobę raczej w średnim wieku, która przez lata zapracowała na swój status.
W rzeczywistości jednak większość klientów marek luksusowych to osoby dwudziestolatkowie i trzydziestolatkowie. Co więcej, nowe pokolenie bogatych konsumentów jest znacznie bardziej wymagające od swoich starszych poprzedników.
Raport: na luksus najwięcej wydaje generacja Z i milenialsi
Oblicze branży luksusowej zmienia się wraz z oczekiwaniami ze trony zamożnych klientów. Obecnie w tej sferze następują zmiany, które na nowo definiują to, jak rozumiemy luksus.
Do takich wniosków doszli autorzy raportu pod tytułem „True-Luxury Global Consumer Insights”. Tegoroczną edycję publikacji opracowali analitycy z firmy Boston Consulting Group oraz ze stowarzyszenia włoskich marek luksusowych Altagamma.
Czytaj więcej
Znany przewodnik kulinarny Taste Atlas przygotował zestawienie najbardziej legendarnych restauracji na świecie. Jest powód do dumy – wśród 150 wyróżnionych lokali znalazły się aż dwie restauracje z Polski.