To było najbardziej pożądane logo 2023 roku. Triumf hiszpańskiego domu mody

Jednym z największych zwycięzców 2023 okazuje się marka Loewe. Anagram, charakterystyczne logo marki, zrobił wśród miłośników mody prawdziwą furorę. Na czym polega tajemnica sukcesu domu mody Loewe w 2023 roku?

Publikacja: 04.12.2023 13:29

Anagram, charakterystyczne logo domu mody Loewe, był najbardziej pożądanym logotypem 2023 roku wedłu

Anagram, charakterystyczne logo domu mody Loewe, był najbardziej pożądanym logotypem 2023 roku według platformy Lyst.

Foto: Loewe

Logomania jest w odwrocie, ale wciąż lubimy logotypy znanych marek, bo chcemy informować innych, że nosimy jakościowe, drogie rzeczy. Robimy to jednak znacznie bardziej dyskretnie niż parę lat temu. To właśnie jedna z przyczyn popularności hiszpańskiej marki Loewe w 2023 roku.

Loewe – najbardziej pożądane logo 2023 roku

Jak co roku, analitycy platformy zakupowej Lyst opublikowali właśnie swój raport podsumowujący momenty i zjawiska ze świata mody, które przykuły naszą największą uwagę i wzbudziły największe emocje. Jednym fenomenów, które opisano w publikacji pod tytułem „Year in Fashion 2023”, okazała się gigantyczna popularność niewielkiego, skromnego, a zarazem ozdobnego loga hiszpańskiej marki Loewe.

Czytaj więcej

Te buty uratowały Adidasa w 2023 roku. Pomogły przetrwać wpadkę z Kanye Westem

Charakterystyczne, przypominające plecionkę logo składa się z czterech stylizowanych liter „L”, odnoszących się oczywiście do nazwy marki. Dane, jakie zebrali eksperci platformy Lyst pokazują, że Anagram – bo tak marka Loewe nazywa swój emblemat – był najbardziej pożądanym logiem mijającego roku.

Marka Loewe w zestawieniu Lyst pobiła pod tym względem takich gigantów jak Chanel, Gucci czy Louis Vuitton. Rozglądający się za modnymi ubraniami ludzie z całego świata szczególnie intensywnie poszukiwali ubrań właśnie z Anagramem, na co wskazuje analiza aktywności milionów użytkowników platformy Lyst.

Liczba wyszukań torebek z Anagramem na platformie Lyst wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy aż o 170 procent w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Autorzy raportu zauważają też, że na fali tej popularności użytkownicy intensywnie poszukiwali również tańszych podróbek tych produktów.

Analitycy zauważają jednak, popularność Anagramu wykracza poza akcesoria Loewe – oryginalne bądź nie. Dyrektor kreatywny Loewe, Jonathan Anderson, umieścił charakterystyczny emblemat na niemal każdym produkcie ze swoich tegorocznych kolekcji, co tym bardziej zapracowało na sukces hiszpańskiej marki.

Z danych Lysta wynika, że w drugim kwartale tego roku koszulka z Anagramem była najpopularniejszym produktem, zaliczając wzrost zainteresowania aż o 132 procent w porównaniu z tym samym okresem z roku 2022. W czerwcu z kolei popyt na dżinsy z emblematem Loewe zaliczył historyczny rekord.

Rok 2023 był dla marki Loewe bardzo udany. W raporcie Lysta za drugi kwartał znalazła się ona na szczycie rankingu najbardziej pożądanych marek na świecie, awansując aż o 13 pozycji. Być może popularność subtelnego Anagramu to kolejny sygnał, że logomania w rozmiarze XXL stopniowo odchodzi do lamusa.

Trendy 2023 roku: logomania wraca, ale w innym wydaniu

Wydaje się, że w ostatnim czasie logomania weszła na inny, nieco bardziej wyrafinowany poziom. Szybsze bicie serca u miłośników mody wywoływały już nie tylko ogromne loga i nazwy marek pokrywające dużą część ubrania, ale te małe, choć umieszczone w widocznych miejscach.

Przykładem niech będzie furora prostego, białego podkoszulka Prady z charakterystycznym, trójkątnym logiem marki na piersi. Popularność tego emblematu, a także loga Loewe, zdobiących niezbyt krzykliwe ubrania, wydają się również potwierdzać niesłabnącą popularność tak zwanego cichego luksusu, na którą zresztą zwrócili uwagę również autorzy raportu Lysta.

W estetyce tej stawia się na jakość i uniwersalność ubrań, które nie muszą nawet posiadać jakiegokolwiek loga, w myśl zasady: „kto ma wiedzieć, ten wie”. Choć warto dodać, że widząc słynny Anagram Loewe, każdy miłośnik mody z wyższej półki „wiedzieć” będzie z całą pewnością.

Moda
Słynna włoska marka odzieżowa w tarapatach. W planach 500 sklepów do zamknięcia
Moda
„Zmęczenie luksusem”. Eksperci o nowym zjawisku, które wywoła rewolucję na rynku
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska