Swatch, Keith Haring i Disney: lepiej być nie może

Swatch zaczął rok mocnym akcentem prezentując limitowaną kolekcję zegarków przygotowanych w oparciu o rysunki legendy nowojorskiego streetartu, Keitha Haringa.

Publikacja: 08.01.2021 17:50

Swatch, Keith Haring i Disney: lepiej być nie może

Foto: Fot: materiały prasowe

Swatch to już druga marka zegarkowa, która ten rok rozpoczyna w sposób efektowny – pierwszą była Omega, która pokazała nową wersję swojego flagowego modelu Speedmaster Moonwatch. Swatch poszedł w zupełnie inną stronę, ale efekt „Wow!” ma gwarantowany. W końcu rzadko zdarza się, by w ramach jednego projektu zebrać dwie potężne marki, Swatch i Disney, a oprócz tego – wybitnego artystę, Keitha Haringa. Owocem tej współpracy jest ta niecodzienna kolekcja zegarków. 

Czytaj też: Swatch Pay – zbliżeniowo zapłacisz już nie tylko smartwatchem

Keith Haring był jednym z najważniejszych nowojorskich twórców lat 80. Jego nazwisko wymienia się jednym tchem obok Jeana-Michela Basquiata czy Kenny’ego Scharfa. Charakterystyczny styl Haringa można było najpierw podziwiać na nowojorskich budynkach i stacjach metra, a później – w najsłynniejszych amerykańskich galeriach sztuki. Postacie z kreskówek Walta Disneya były źródłem inspiracji dla Keitha i dlatego często wracał między innymi do postaci Myszki Mickey. Właśnie te ilustracje Haringa zostały wykorzystane w nowej kolekcji zegarków Swatch

Najnowszą kolekcję tworzą trzy zegarki przedstawiające trzy różne grafiki Haringa: od minimalistycznego Blanc Sur Noir, przez bardzo wyrazisty model Mariniere po flagowy w tym zestawie zegarek Eclectic Mickey, który dostępny jest też w wersji XL, jako zegar ścienny (długość – 2 metry).

Swatch jest znany z zaskakujących współprac z artystami i czołowymi muzeami. W 2018 roku szwajcarska marka przedstawiła limitowaną kolekcję zegarków przygotowanych we współpracy z Damienem Hirstem, jednym z najdroższych artystów na świecie. Swatch ma też na koncie kolaboracje z Luwrem czy madryckim muzeum Thyssen-Bornemisza. Prace Haringa już wcześniej pojawiły się na zegarkach – w 1986 roku nowojorski artysta zaprojektował cztery modele Swatcha. Do dzisiaj pozostają one jednymi z najbardziej poszukiwanych przez kolekcjonerów.   

Piękne Rzeczy
Zawrotna kariera kalendarzy adwentowych. Marki luksusowe je pokochały
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne
Piękne Rzeczy
Raport: młodzi ludzie chętnie kupują dobra luksusowe, bo mieszkają z rodzicami