Swatch, Keith Haring i Disney: lepiej być nie może

Swatch zaczął rok mocnym akcentem prezentując limitowaną kolekcję zegarków przygotowanych w oparciu o rysunki legendy nowojorskiego streetartu, Keitha Haringa.

Publikacja: 08.01.2021 17:50

Swatch, Keith Haring i Disney: lepiej być nie może

Foto: Fot: materiały prasowe

Swatch to już druga marka zegarkowa, która ten rok rozpoczyna w sposób efektowny – pierwszą była Omega, która pokazała nową wersję swojego flagowego modelu Speedmaster Moonwatch. Swatch poszedł w zupełnie inną stronę, ale efekt „Wow!” ma gwarantowany. W końcu rzadko zdarza się, by w ramach jednego projektu zebrać dwie potężne marki, Swatch i Disney, a oprócz tego – wybitnego artystę, Keitha Haringa. Owocem tej współpracy jest ta niecodzienna kolekcja zegarków. 

Czytaj też: Swatch Pay – zbliżeniowo zapłacisz już nie tylko smartwatchem

Keith Haring był jednym z najważniejszych nowojorskich twórców lat 80. Jego nazwisko wymienia się jednym tchem obok Jeana-Michela Basquiata czy Kenny’ego Scharfa. Charakterystyczny styl Haringa można było najpierw podziwiać na nowojorskich budynkach i stacjach metra, a później – w najsłynniejszych amerykańskich galeriach sztuki. Postacie z kreskówek Walta Disneya były źródłem inspiracji dla Keitha i dlatego często wracał między innymi do postaci Myszki Mickey. Właśnie te ilustracje Haringa zostały wykorzystane w nowej kolekcji zegarków Swatch

Najnowszą kolekcję tworzą trzy zegarki przedstawiające trzy różne grafiki Haringa: od minimalistycznego Blanc Sur Noir, przez bardzo wyrazisty model Mariniere po flagowy w tym zestawie zegarek Eclectic Mickey, który dostępny jest też w wersji XL, jako zegar ścienny (długość – 2 metry).

Swatch jest znany z zaskakujących współprac z artystami i czołowymi muzeami. W 2018 roku szwajcarska marka przedstawiła limitowaną kolekcję zegarków przygotowanych we współpracy z Damienem Hirstem, jednym z najdroższych artystów na świecie. Swatch ma też na koncie kolaboracje z Luwrem czy madryckim muzeum Thyssen-Bornemisza. Prace Haringa już wcześniej pojawiły się na zegarkach – w 1986 roku nowojorski artysta zaprojektował cztery modele Swatcha. Do dzisiaj pozostają one jednymi z najbardziej poszukiwanych przez kolekcjonerów.   

Swatch to już druga marka zegarkowa, która ten rok rozpoczyna w sposób efektowny – pierwszą była Omega, która pokazała nową wersję swojego flagowego modelu Speedmaster Moonwatch. Swatch poszedł w zupełnie inną stronę, ale efekt „Wow!” ma gwarantowany. W końcu rzadko zdarza się, by w ramach jednego projektu zebrać dwie potężne marki, Swatch i Disney, a oprócz tego – wybitnego artystę, Keitha Haringa. Owocem tej współpracy jest ta niecodzienna kolekcja zegarków. 

Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne
Piękne Rzeczy
Raport: młodzi ludzie chętnie kupują dobra luksusowe, bo mieszkają z rodzicami
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Piękne Rzeczy
Prosto z bajki: 260-letnia pozłacana kareta Elżbiety II przejedzie przez Londyn
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej