Szukaj

Swatch Pay: zbliżeniowo zapłacisz już nie tylko smartwatchem

Najfajniejsza rzecz w innowacjach? Dzięki nim dzieją się rzeczy wcześniej nie do pomyślenia. Na przykład tradycyjny zegarek zyskuje zalety smartwatcha, a dokładnie jedną, ale za to najbardziej potrzebną.

Swatch zawsze stawiał na innowacje. Najważniejsza z nich legła u podstaw stworzenia tej marki. W 1983 roku, u szczytu zmasowanej ofensywy elektronicznych i kwarcowych czasomierzy z Dalekiego Wschodu, powstała marka, która tchnęła nowego ducha w szwajcarskie zegarmistrzostwo. Trudno wyobrazić sobie współczesny świat zegarków bez Swatcha. Stały się one ikoną wzornictwa, zajęły miejsce w świecie mody i designu.

Swatch Pay: nowy system płatności zbliżeniowych. Jak działa?

W ostatnich latach Swatch regularnie zaskakiwał: gdy Omega prezentowała zegarki dla Jamesa Bonda, Swatch proponował kolekcję zegarków dla czarnych charakterów z filmów o agencie 007. Potem mieliśmy kolejne innowacje – takie jak kolekcja Skin, z niezwykle cienkimi kopertami, czy kolekcja mechanicznych zegarków Sistem51 z innowacyjnym mechanizmem składającym się jedynie z 51 elementów. Były też innowacje innego typu – przypomnijmy na przykład współprace z czołowymi artystami (Damien Hirst) czy markami modowymi (BAPE).

Czytaj też: Lewis Hamilton przegrał proces z marką zegarków… Hamilton

W ostatnich latach przed szwajcarskimi producentami zegarków stanęło kolejne wyzwanie – niezwykła popularność smartwatchy, urządzeń które dawały dostęp do wielu funkcji telefonu, w tym tak istotnej jak mobilne płatności. Wydawało się, że sprawa jest przegrana –  smartwatche mają przewagę, której zegarkom nie uda się zniwelować.

Otóż nie. Zegarek tradycyjny nigdy w całości nie zastąpi smartwatcha, ale okazuje się, że pod pewnymi względami może go skutecznie wyręczać. Płatności mobilne to dzisiaj podstawowa forma płacenia za zakupy czy usługi. W pandemii stały się jeszcze bardziej powszechne, bo sklepy namawiają klientów do transakcji bezgotówkowych. Gdzie tu innowacje? Otóż możliwość płacenia zegarkiem nie jest już dostępna jedynie posiadaczom smartwatchy, bo mobilne płatności w swoich zegarkach właśnie wprowadza Swatch. 

Usługa Swatch Pay jest możliwa dzięki umieszczeniu w zegarkach modułu zbliżeniowego NFC połączonego z aplikacją w telefonie – i z kartą płatniczą powiązaną z aplikacją. Partnerem projektu jest Mastercard, a także dwa duże banki – Alior i Getin (będą następne). Rozwiązanie funkcjonuje już w kilku dużych krajach europejskich, między innymi w Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii, teraz czas na Polskę. 

Usługę Swatch Pay wprowadzono w zegarkach z nowej kolekcji, która łącznie liczy 15 modeli.  Co ważne, płatności są możliwe nowet gdy padnie bateria w zegarku – energię elektryczną przy płatnościach NFC dostarcza terminal płatniczy, więc moduł płatniczy nie drenuje baterii zegarka.

Co jeszcze? Zegarki Swatch są wodoszczelne do 30 metrów, co oznacza, że można je umyć – w dzisiejszych czasach to ważne, skoro mają się stykać z terminalami w sklepach. Zalet jest więcej – jak wiadomo smartwatche trzeba regularnie ładować, w przypadku Swatcha bateria wystarczy na wiele miesięcy użytkowania.

Zamknij
Zamknij