Nowy TAG Heuer został stworzony przez gwiazdę streetwearu

O współpracę ze studiem Fragment Design zabiegają wszyscy – sieci kawiarni, producenci sprzętu audio i szwajcarskie manufaktury.

Publikacja: 22.06.2020 08:16

Fot: Tag Heuer

Fot: Tag Heuer

Foto: Fot: Tag Heuer

Hiroshi Fujiwara, projektant, publicysta i przyjaciel Malcolma McLarena czy Shawna Stussy’ego nazywany jest ojcem chrzestnym streetwearu. W trakcie prawie 40-letniej kariery Fujiwara utorował drogę dla kreatywnej współpracy marek kojarzonych z modą uliczną z firmami słynącymi z długiej historii, luksusowego charakteru i odbiorców przywiązanych do tradycji – takimi jak szwajcarskie ikony zegarmistrzostwa. Fujiwara, który sam jest  kolekcjonerem zegarków, nawiązał taką współpracę z Tag Heurem.

Ukłon w kierunku wyścigowej klasyki

Pierwszy wspólny zegarek Fujiwary i TAG Heuera, którym była nowa wersja klasycznej Carrery, pojawił się w 2018 roku i błyskawicznie został wyprzedany. Najnowszy Tag Heuer x Fragment Design zapewne również szybko znajdzie nabywców – podobnie jak w przypadku Carrery stworzono zaledwie 500 egzemplarzy zegarka.

Tym, co wyróżnia nowy projekt Fujiwary jest między innymi szafirowe szkło umieszczone w deklu, umożliwiające podejrzenie pracy mechanizmu, którym jest Heuer 02 z 80-godzinną rezerwą chodu. Poza tym projektant postawił na nowoczesny minimalizm, nawiązujący jednocześnie charakterem do klasycznych modeli szwajcarskiego producenta z lat 60. i 70., przygotowanych dla kierowców wyścigów samochodowych. Cena zegarka to 6150 dolarów (ok 24,5 tys. zł).

Hiroshi Fujiwara – maszyna do kolaboracji

Jako założyciel interdyscyplinarnego studia Fragment Design Fujiwara ma za sobą wiele pionierskich kolaboracji z innymi markami. Od 2003 roku studio współpracowało m.in. z Nike, Levi’s, Converse, Moncler czy Supreme, a tylko w ubiegłym roku do tej listy dołączyły też m.in. Beats by Dre oraz Bvlgari.

Wpływ projektanta sięga jednak daleko poza modę, o czym może świadczyć praca dla Starbucksa. W ostatnich latach Fujiwara przygotował dla sieci m.in projekty papierowych kubków, a także butelki wielokrotnego użytku.

Hiroshi Fujiwara, projektant, publicysta i przyjaciel Malcolma McLarena czy Shawna Stussy’ego nazywany jest ojcem chrzestnym streetwearu. W trakcie prawie 40-letniej kariery Fujiwara utorował drogę dla kreatywnej współpracy marek kojarzonych z modą uliczną z firmami słynącymi z długiej historii, luksusowego charakteru i odbiorców przywiązanych do tradycji – takimi jak szwajcarskie ikony zegarmistrzostwa. Fujiwara, który sam jest  kolekcjonerem zegarków, nawiązał taką współpracę z Tag Heurem.

Ukłon w kierunku wyścigowej klasyki

Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne
Piękne Rzeczy
Raport: młodzi ludzie chętnie kupują dobra luksusowe, bo mieszkają z rodzicami
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Piękne Rzeczy
Prosto z bajki: 260-letnia pozłacana kareta Elżbiety II przejedzie przez Londyn
Piękne Rzeczy
Czy to kres produkcji szkła weneckiego? Ceny gazu rujnują producentów z Murano