Hiroshi Fujiwara, projektant, publicysta i przyjaciel Malcolma McLarena czy Shawna Stussy’ego nazywany jest ojcem chrzestnym streetwearu. W trakcie prawie 40-letniej kariery Fujiwara utorował drogę dla kreatywnej współpracy marek kojarzonych z modą uliczną z firmami słynącymi z długiej historii, luksusowego charakteru i odbiorców przywiązanych do tradycji – takimi jak szwajcarskie ikony zegarmistrzostwa. Fujiwara, który sam jest kolekcjonerem zegarków, nawiązał taką współpracę z Tag Heurem.
Ukłon w kierunku wyścigowej klasyki
Pierwszy wspólny zegarek Fujiwary i TAG Heuera, którym była nowa wersja klasycznej Carrery, pojawił się w 2018 roku i błyskawicznie został wyprzedany. Najnowszy Tag Heuer x Fragment Design zapewne również szybko znajdzie nabywców – podobnie jak w przypadku Carrery stworzono zaledwie 500 egzemplarzy zegarka.
Tym, co wyróżnia nowy projekt Fujiwary jest między innymi szafirowe szkło umieszczone w deklu, umożliwiające podejrzenie pracy mechanizmu, którym jest Heuer 02 z 80-godzinną rezerwą chodu. Poza tym projektant postawił na nowoczesny minimalizm, nawiązujący jednocześnie charakterem do klasycznych modeli szwajcarskiego producenta z lat 60. i 70., przygotowanych dla kierowców wyścigów samochodowych. Cena zegarka to 6150 dolarów (ok 24,5 tys. zł).
Hiroshi Fujiwara – maszyna do kolaboracji
Jako założyciel interdyscyplinarnego studia Fragment Design Fujiwara ma za sobą wiele pionierskich kolaboracji z innymi markami. Od 2003 roku studio współpracowało m.in. z Nike, Levi’s, Converse, Moncler czy Supreme, a tylko w ubiegłym roku do tej listy dołączyły też m.in. Beats by Dre oraz Bvlgari.