e-sport i wielka moda: oto nowy zegarek Gucci dla teamu fnatic

Limitowany model Dive to dowód na popularność i komercyjny potencjał e-sportu.

Publikacja: 30.06.2020 19:46

Fot: Gucci

Fot: Gucci

Foto: Fot: Gucci

Rynek e-sportu w 2023 roku ma być warty już ponad 1,5 miliarda dolarów, a potencjał branży dostrzegają też potencjalni partnerzy z innych światów. W modzie szlaki dla współpracy z cybersportowcami przetarli w ostatnich latach m.in. Louis Vuitton, Nike i Adidas. Teraz, wraz z premierą nowego zegarka nurkowego, dołączył do nich Gucci. 

Limitowany zegarek nurkowy

Limitowana edycja Gucci Dive o 40mm średnicy powstała we współpracy z Fnatic – organizacją zrzeszającą drużyny esportowe biorące udział w mistrzostwach rozmaitych gier, od League of Legends po FIFĘ i Street Fightera. Zegarek stworzony we współpracy z jedną z najbardziej utytułowanych ekip wirtualnych rozgrywek będzie limitowany do 100 egzemplarzy.

Kolorystyka zegarka, wykonanego ze stali nierdzewnej i dopełnianego gumowym paskiem, nawiązuje do barw Fnatic. Jego tarczę zdobi m.in. logo Gucci, nawiązujące w tym przypadku zarówno do inicjałów twórcy marki, jak i gamingowego hasła „Good Game”. Gucci Dive dostępny jest tylko w sklepie internetowym marki i kosztuje 1620 dolarów (ok. 6410 zł).

Moda na e-sport

Marki zajmujące się tradycyjnymi dyscyplinami sportu szybciej zainteresowały się potencjałem komputerowych rozgrywek. Współpracę z Adidasem nawiązał Ninja – jeden z najpopularniejszych graczy na świecie. Pod koniec ubiegłego roku wspólnie zaprezentowali wersję butów Nite Jogger, nad którą czuwał amerykański gamer. Z drużynami i zawodnikami współpracują też Puma, Nike, Champion czy Kappa.

Wysoka moda na pomysł monetyzowania trendu wpadła z opóźnieniem i na razie głównie w formie eksperymentalnej przymiarki. Oprócz limitowanego zegarka Gucci możliwości bada Louis Vuitton, który w ubiegłym roku zaprojektował specjalny case na puchar dla Mistrzów Świata w League of Legends. Do tej pory marka odpowiadała za przygotowanie podobnych skrzyń tylko w przypadku pucharu Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej czy America’s Cup. Francuski dom mody planuje też  kolekcję kapsułową ze studiem Riot Games, odpowiadającym za tworzenie gier i organizację zawodów esportowych.

Rynek e-sportu w 2023 roku ma być warty już ponad 1,5 miliarda dolarów, a potencjał branży dostrzegają też potencjalni partnerzy z innych światów. W modzie szlaki dla współpracy z cybersportowcami przetarli w ostatnich latach m.in. Louis Vuitton, Nike i Adidas. Teraz, wraz z premierą nowego zegarka nurkowego, dołączył do nich Gucci. 

Limitowany zegarek nurkowy

Pozostało 82% artykułu
Piękne Rzeczy
Zawrotna kariera kalendarzy adwentowych. Marki luksusowe je pokochały
Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne
Piękne Rzeczy
Raport: młodzi ludzie chętnie kupują dobra luksusowe, bo mieszkają z rodzicami
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy