Kiedy dwóch producentów z odmiennych branż łączy siły w pracy nad wspólnym projektem, można oczekiwać czegoś wyjątkowo dobrego lub… wyjątkowo rozczarowującego. Na szczęście, kiedy patrzymy na kolaborację brytyjskiego domu mody Paula Smitha i niemieckiego producenta aparatów fotograficznych Leica, można tylko wyrażać pozytywne opinie.
Foto: Paul Smith / Leica
Po raz pierwszy obie firmy powołały do życia wspólny produkt w 2012 roku i od tamtej pory wielu fanów fotografii mody próbuje go zdobyć. W 2019 roku oba brandy znów oferują wyjątkową rzecz.
Sam aparat pod względem technicznym nie został zmodernizowany. To dobrze znany sprzęt z matrycą o rozdzielczości 24 megapikseli, możliwością nagrywania wideo w 4K i standardowym obiektywem Elmarit-TL 18mm f/2.8 ASPH.
Zmiana zaszła natomiast w sferze wizualnej – to za nią odpowiedzialny jest właśnie Paul Smith. Aparat ma wyraziście błękitny górny panel oraz zadziorny nadruk oka nad wizjerem. Z kolei na dolnej części znajdziemy trójkolorową obwódkę, która jest znakiem rozpoznawczym brytyjskiego projektanta.