Szukaj

Fenomen: w pandemii kupujemy używane pierścionki zaręczynowe

Dla zakochanych rok 2020, zdominowany przez temat koronawirusa, często był momentem kluczowych życiowych decyzji

Organizacja ślubu czy wesela w 2020 roku nie należy do najłatwiejszych zadań. Pandemia wpłynęła jednak nie tylko na zaostrzenie reżimu sanitarnego na weselach czy ograniczanie liczby gości. Stała się również momentem weryfikacji siły związku – w czasie lockdownu wiele par na całym świecie decydowało się na rozstanie lub – wręcz przeciwnie – na sformalizowanie związku.

Czytaj też: Spada zainteresowanie brylantami, popularność zyskują kamienie półszlachetne. Dlaczego?

Taką tendencję zauważyli eksperci z platform resellingowych, zajmujących się handlem biżuterią. O relacji między pandemią a stanem związków miałoby świadczyć rekordowe zainteresowanie używanymi pierścionkami zaręczynowymi.

Kto kupuje używane pierścionki zaręczynowe?

SzukaSpadek sprzedaży brylantów, popularność zyskują kamienie półszlachetne
SzukajSpadek sprzedaży brylantów, popularność zyskują kamienie półszlachetne

Wg danych udostępnionych przez platformę TheRealReal, która niedawno nawiązała współpracę z Gucci przy okazji tworzenia pierwszego oficjalnego second handu tej marki, w maju i w czerwcu 2020 roku sprzedaż używanych pierścionków zaręczynowych w porównaniu z wcześniejszymi miesiącami wzrosła prawie o połowę (o 47%).

Z kolei analiza firmy Legal Templates pokazuje, że między marcem a czerwcem 2020 roku liczba rozwodów w USA wzrosła o 34% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.

W efekcie platformy takie jak TheRealReal czy Worthy odnotowały wzrosty zarówno jeśli chodzi o zamówienia, jak i liczbę pierścionków wystawionych na sprzedaż. Steven Schneider z Worthy powiedział również w rozmowie z „Business Insiderem”, że używane pierścionki w okresie pandemii stały się popularniejsze między innymi ze względu na przestoje w pracy kopalni i zmniejszone wydobycie kamieni szlachetnych.

Raport TheRealReal poświęcony nawykom klientów w czasie pandemii i ich wpływowi na rynek używanych dóbr luksusowych wskazuje też na inne trendy. Jednym z nich jest rosnąca popularność kobiecych sneakersów, na którą wpływ miała m.in. premiera modelu Air Jordan IV przygotowana przez Off-White Virgila Abloha.

Analiza zachowań ponad 17 milionów użytkowników platformy TheRealReal pokazała również, że prognozy na temat gorączkowego poszukiwania używanych Rolexów po wstrzymaniu produkcji przez tę firmę w czasie pandemii, okazały się słuszne. Wiosną tego roku sprzedaż zegarków szwajcarskiego giganta rosła dużo szybciej niż w przypadku innych marek zegarkowych.

Pełny raport został opublikowany na stronie TheRealReal.

Źródło: Business Insider

Zamknij
Zamknij