Płomienne przemówienie Michelle Obamy na konwencji Partii Demokratycznej było wyrazem poparcia dla kandydatury Joe Bidena na prezydenta USA. Mocne fragmenty wystąpienia byłej Pierwszej Damy błyskawicznie trafiły do sieci i stały się wiralowym hitem. Ale nie koniec na tym. Sensację wzbudził także naszyjnik, który założyła Michelle Obama. W czasie konwencji Demokratów biżuteria żony Baracka Obamy była jednym z najczęściej wyszukiwanych haseł w amerykańskim Google’u.
„Głosuj”: Naszyjnik Michelle Obamy wzbudza emocje
Naszyjnik z napisem „Vote” („Głosuj”), to nawiązanie do haseł uczestników marszu z Selmy do Montgomery w latach 60., domagających się wprowadzenia równouprawnienia Afroamerykanów i prowadzonych m.in. przez Martina Luthera Kinga. Zaprojektowała go amerykańska projektantka biżuterii, Chari Cuthbert.
Czytaj też: Marine Serre to nowa gwiazda mody. Pomogła jej Beyonce i jej nowy film „Black is King”
Od 2012 roku prowadzi ona w Los Angeles niewielki butik z własna linią biżuterii Bychari. Jak przyznała Cuthbert w rozmowie z CNN, w ciągu 12 godzin od wystąpienia Michelle Obamy, naszyjnik za 300 dolarów zamówiło u niej 2 tysiące klientów.
Wykorzystanie naszyjnika Chari Cuthbert przez Michelle Obama to nie tylko sprawna kampania wiralowa, ale też element działań na rzecz wsparcia małych firm prowadzonych przez Afroamerykanów i mniejszości etniczne w USA.