Virgil Abloh i Gordon Wagener, chief design oficer w Mercedes-Benz, będą pracować nad pierwszym wspólnym projektem. Współpraca na razie ograniczy się do stworzenia jednego dzieła – specjalnego płótna inspirowanego modelem G-klasa, który obchodzi w tym roku 40. urodziny.
Odsłonięcie obrazu, pierwotnie zaplanowane na Paris Fashion Week, odbędzie się 8 września. Replika trafi na aukcję, a dochód z jej sprzedaży zostanie przeznaczony na cele charytatywne.
Project Gelandewagen będzie kolejnym krokiem na drodze Mercedesa do głębszej transformacji z marki motoryzacyjnej w kierunku lifestyle’u. Tę charakterystyczną dla współczesnych firm luksusowych zmianę Wagener zapowiedział kilka dni temu w rozmowie z Forbesem.
Ostatnie, intensywne tygodnie dla Virgila Abloha nie przyniosły negatywnych skutków, jeśli chodzi o zainteresowanie nowymi projektami szefa męskiego Louis Vuitton. Do sprzedaży trafiły błyskawicznie wyprzedany model Air Jordan 4, przygotowany wspólnie z Off-White. Buty jeszcze przed premierą pobiły rekordy cen z drugiej ręki, która w serwisie StockX była o 615% wyższa od ceny początkowej.