Rynek e-sportu w 2023 roku ma być warty już ponad 1,5 miliarda dolarów, a potencjał branży dostrzegają też potencjalni partnerzy z innych światów. W modzie szlaki dla współpracy z cybersportowcami przetarli w ostatnich latach m.in. Louis Vuitton, Nike i Adidas. Teraz, wraz z premierą nowego zegarka nurkowego, dołączył do nich Gucci.
Limitowany zegarek nurkowy
Limitowana edycja Gucci Dive o 40mm średnicy powstała we współpracy z Fnatic – organizacją zrzeszającą drużyny esportowe biorące udział w mistrzostwach rozmaitych gier, od League of Legends po FIFĘ i Street Fightera. Zegarek stworzony we współpracy z jedną z najbardziej utytułowanych ekip wirtualnych rozgrywek będzie limitowany do 100 egzemplarzy.
Kolorystyka zegarka, wykonanego ze stali nierdzewnej i dopełnianego gumowym paskiem, nawiązuje do barw Fnatic. Jego tarczę zdobi m.in. logo Gucci, nawiązujące w tym przypadku zarówno do inicjałów twórcy marki, jak i gamingowego hasła „Good Game”. Gucci Dive dostępny jest tylko w sklepie internetowym marki i kosztuje 1620 dolarów (ok. 6410 zł).
Moda na e-sport
Marki zajmujące się tradycyjnymi dyscyplinami sportu szybciej zainteresowały się potencjałem komputerowych rozgrywek. Współpracę z Adidasem nawiązał Ninja – jeden z najpopularniejszych graczy na świecie. Pod koniec ubiegłego roku wspólnie zaprezentowali wersję butów Nite Jogger, nad którą czuwał amerykański gamer. Z drużynami i zawodnikami współpracują też Puma, Nike, Champion czy Kappa.