Nowy TAG Heuer został stworzony przez gwiazdę streetwearu

O współpracę ze studiem Fragment Design zabiegają wszyscy – sieci kawiarni, producenci sprzętu audio i szwajcarskie manufaktury.

Publikacja: 22.06.2020 08:16

Fot: Tag Heuer

Fot: Tag Heuer

Foto: Fot: Tag Heuer

Hiroshi Fujiwara, projektant, publicysta i przyjaciel Malcolma McLarena czy Shawna Stussy’ego nazywany jest ojcem chrzestnym streetwearu. W trakcie prawie 40-letniej kariery Fujiwara utorował drogę dla kreatywnej współpracy marek kojarzonych z modą uliczną z firmami słynącymi z długiej historii, luksusowego charakteru i odbiorców przywiązanych do tradycji – takimi jak szwajcarskie ikony zegarmistrzostwa. Fujiwara, który sam jest  kolekcjonerem zegarków, nawiązał taką współpracę z Tag Heurem.

Ukłon w kierunku wyścigowej klasyki

Pierwszy wspólny zegarek Fujiwary i TAG Heuera, którym była nowa wersja klasycznej Carrery, pojawił się w 2018 roku i błyskawicznie został wyprzedany. Najnowszy Tag Heuer x Fragment Design zapewne również szybko znajdzie nabywców – podobnie jak w przypadku Carrery stworzono zaledwie 500 egzemplarzy zegarka.

Tym, co wyróżnia nowy projekt Fujiwary jest między innymi szafirowe szkło umieszczone w deklu, umożliwiające podejrzenie pracy mechanizmu, którym jest Heuer 02 z 80-godzinną rezerwą chodu. Poza tym projektant postawił na nowoczesny minimalizm, nawiązujący jednocześnie charakterem do klasycznych modeli szwajcarskiego producenta z lat 60. i 70., przygotowanych dla kierowców wyścigów samochodowych. Cena zegarka to 6150 dolarów (ok 24,5 tys. zł).

Hiroshi Fujiwara – maszyna do kolaboracji

Jako założyciel interdyscyplinarnego studia Fragment Design Fujiwara ma za sobą wiele pionierskich kolaboracji z innymi markami. Od 2003 roku studio współpracowało m.in. z Nike, Levi’s, Converse, Moncler czy Supreme, a tylko w ubiegłym roku do tej listy dołączyły też m.in. Beats by Dre oraz Bvlgari.

Wpływ projektanta sięga jednak daleko poza modę, o czym może świadczyć praca dla Starbucksa. W ostatnich latach Fujiwara przygotował dla sieci m.in projekty papierowych kubków, a także butelki wielokrotnego użytku.

Hiroshi Fujiwara, projektant, publicysta i przyjaciel Malcolma McLarena czy Shawna Stussy’ego nazywany jest ojcem chrzestnym streetwearu. W trakcie prawie 40-letniej kariery Fujiwara utorował drogę dla kreatywnej współpracy marek kojarzonych z modą uliczną z firmami słynącymi z długiej historii, luksusowego charakteru i odbiorców przywiązanych do tradycji – takimi jak szwajcarskie ikony zegarmistrzostwa. Fujiwara, który sam jest  kolekcjonerem zegarków, nawiązał taką współpracę z Tag Heurem.

Ukłon w kierunku wyścigowej klasyki

Piękne Rzeczy
Zawrotna kariera kalendarzy adwentowych. Marki luksusowe je pokochały
Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne
Piękne Rzeczy
Raport: młodzi ludzie chętnie kupują dobra luksusowe, bo mieszkają z rodzicami