Limitowana edycja wspólnego skutera Diora i marki Piaggio, producenta kultowej Vespy, wkrótce trafi do sprzedaży. W ubiegłym tygodniu francuski dom mody i włoski producent zaprezentowali efekty wspólnej pracy nad nową interpretacją Vespy 946, która zadebiutowała w 2012 roku.
Vespa i popkulturowy Rzym
Za projekt skutera odpowiada Maria Grazia Chiuri, dyrektor kreatywna Diora i (obok pełniącego tę samą funkcję Kima Jonesa) osoba w największym stopniu odpowiedzialna za kierunek marki oraz rodowita Rzymianka. Inspirację własnymi korzeniami w pracy nad skuterem potwierdziła sama projektantka, powołując się także m.in. na film „Rzymskie wakacje” z Gregorym Peckiem i Audrey Hepburn.
Model został ozdobiony zaprojektowanym w 1967 roku motywem Oblique, który znalazł się na znajdującej się na bagażniku masywnej skrzyni, siodle oraz kasku i innych gadżetach z towarzyszącej skuterowi kolekcji Diora.
Przywrócenie motywu, który stworzył Marc Bohan, to również zasługa Chiuri, która od czasów objęcia posady chętnie sięga do archiwów i dokonań swoich poprzedników, takich jak Bohan – dyrektor kreatywny marki od 1961 do 1989 roku, czy John Galliano, który w pierwszej dekadzie XXI wieku zreinterpretował motyw pod kątem pierwszych streetwearowych eksperymentów Diora.