O planach wejścia Uniqlo do Polski mówiło się od dawna. Pod koniec sierpnia poznaliśmy więcej konkretów. Teraz już wszystko jasne. Dwupoziomowy sklep Uniqlo ruszył w warszawskich Domach Towarowych Wars Sawa Junior. Na 800 mkw. można znaleźć kolekcje dla kobiet, mężczyzn i dzieci.
Marka Uniqlo należy do koncernu Fast Retailing, jednego z wiodących japońskich koncernów z siedzibą w Tokio. To największa z ośmiu marek w portfelu firmy. Przy globalnej sprzedaży rocznej na poziomie ok. 19,4 mld dolarów, grupa jest jednym z największych koncernów odzieżowych na świecie.
Warszawski sklep Uniqlo mieści się w „słynnych” niegdyś Domach Towarowych. Dzisiaj swoje flagowe sklepy mają tu czołowe marki odzieżowe.
Na czele firmy stoi Tadashi Yanai – najbogatszy japoński biznesmen z majątkiem szacowanym na blisko 30 miliardów dolarów. W roku 2013 trafił na listę stu najbardziej wpływowych ludzi na świecie magazynu „Time”. Co zdecydowało o tym, że Tadashi Yanai odniósł tak gigantyczny sukces i czemu Uniqlo zawdzięcza swoją globalną popularność i rozpoznawalność?
Historia marki Uniqlo
73-letni dzisiaj Tadashi Yanai zaczynał jako sprzedawca w supermarkecie, zajmował się sprzedażą w dziale kuchennym i w dziale odzieżowym. Nie zagrzał jednak długo miejsca w handlu, dołączył do firmy ojca, który prowadził niewielką sieć sklepów odzieżowych. Swój pierwszy sklep, który nazwał Unique Clothing Warehouse, Yanai otworzył w Hiroszimie w 1984 roku. W 1988 roku nazwa miała zostać skrócona do „Uniclo”, ale pracownik, który rejestrował firmę, błędnie odczytał literę C jako Q. W ten sposób, na bazie firmy ojca, powstała marka Uniqlo.