Mercedes-Benz, Moncler i Nigo łączą siły. Projekt na styku mody i motoryzacji

Niemiecka marka motoryzacyjna, włoski dom mody i japoński projektant – co powstanie z takiej współpracy? Nowa kolekcja łącząca trzy znane marki to dowód na to, że styl można zdefiniować na bardzo wiele sposobów.

Publikacja: 11.04.2025 16:59

Najnowszy projekt Mercedes-Benz to efekt wsepółpracy z markami Moncler i Nigo.

Najnowszy projekt Mercedes-Benz to efekt wsepółpracy z markami Moncler i Nigo.

Foto: Materiały prasowe

ACH

W Mercedes-Benz of Manhattan w Nowym Jorku zaprezentowana została kolekcja Mercedes-Benz x Moncler by Nigo – efekt współpracy trzech ikon stylu: niemieckiej marki motoryzacyjnej, włoskiego domu mody i japońskiego projektanta. Ten projekt to połączenie nostalgii lat 80. i 90. z nowoczesnym stylem ulicy.

Kolekcji towarzyszy premiera limitowanej edycji samochodu Mercedes-Benz G Klasa Past II Future, inspirowanej artystyczną wizją Nigo. Na rynek trafi tylko 20 egzemplarzy tego unikatowego modelu. Dodatkowo przygotowano kolekcjonerski model Hot Wheels tego pojazdu, w skali 1:64.

Mercedes, Moncler i Nigo: wspólny projekt trzech marek

Kolekcja Mercedes-Benz x Moncler by Nigo to uniseksowe projekty łączące dziedzictwo marek – funkcjonalność, z której znany jest Moncler i luksusową estetykę Mercedesa. Tworzą ją bluzy z kapturem, kurtki i koszule w kratę, a także charakterystyczna puchowa kurtka, ozdobiona trójramienną gwiazdą Mercedesa i typografią Moncler.

Czytaj więcej

Nowa kolekcja Uniqlo U. Słynny francuski projektant w świecie warstw

Motywy G klasy i plenerowe sceny z archiwów marki przeplatają się z miejską energią Nowego Jorku. Kampanię reklamową sfotografował Thibaut Grevet, a towarzyszy jej film dokumentalny ukazujący proces twórczy Nigo.

Foto: Materiały prasowe

Kulisy wspólnego projektu Mercedesa, Moncler i Nigo

Moncler, założony w 1952 roku we Francji, od dekad łączy modę i technologię, tworząc ubrania odporne na ekstremalne warunki. Obecnie marka ma siedzibę we Włoszech, wciąż nawiązując do swojego dziedzictwa przy jednoczesnym zwrocie ku miejskiej estetyce. Z kolei Nigo, legenda streetwearu i twórca marki Human Made, to również dyrektor artystyczny domu mody Kenzo. Jego prace balansują na granicy mody, muzyki i sztuki.

Foto: Materiały prasowe

Mercedes-Benz już wcześniej eksperymentował z modą – m.in. w ramach głośnej współpracy z Virgilem Ablohem, dyrektorem kreatywnym Louis Vuitton i twórcą marki Off-White, który w ramach projektu Geländewagen stworzył futurystyczną wizję G klasy. Nowa kolekcja Mercedesa, stworzona wspólnie z Moncler i Nigo, to kolejny krok niemieckiego producenta w stronę kultury i sztuki, a także dowód na to, że luksus i innowacja mogą iść w parze z kreatywnością.

Foto: Materiały prasowe

W Mercedes-Benz of Manhattan w Nowym Jorku zaprezentowana została kolekcja Mercedes-Benz x Moncler by Nigo – efekt współpracy trzech ikon stylu: niemieckiej marki motoryzacyjnej, włoskiego domu mody i japońskiego projektanta. Ten projekt to połączenie nostalgii lat 80. i 90. z nowoczesnym stylem ulicy.

Kolekcji towarzyszy premiera limitowanej edycji samochodu Mercedes-Benz G Klasa Past II Future, inspirowanej artystyczną wizją Nigo. Na rynek trafi tylko 20 egzemplarzy tego unikatowego modelu. Dodatkowo przygotowano kolekcjonerski model Hot Wheels tego pojazdu, w skali 1:64.

Moda
Transakcja dekady na rynku marek luksusowych. Powstaje włoska potęga
Moda
Gigant rynku dóbr luksusowych idzie na wojnę z podróbkami. Rywale na celowniku
Moda
Popularna marka odzieżowa zmienia wizerunek. Krok w stronę rynku luksusowego
Moda
Słynny włoski dom mody zmienia strategię. Nadchodzi „demokratyczny luksus”
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Moda
Polska projektantka tworzy kolekcję dla H&M. Pierwsza taka współpraca w historii