Ulubiona marka luksusowa pokolenia Z wchodzi na nowy poziom. Rekordowe wyniki

2024 nie był łatwym rokiem dla firm z branży luksusowej, ale nie wszyscy mówią o rozczarowaniu i spadkach sprzedaży. Włoska marka Miu Miu, „młodsza siostra” słynnej włoskiej Prady, wyrasta na nową perłę w koronie koncernu Prada Group.

Publikacja: 05.03.2025 13:27

Marka Miu Miu powstała w 1993 roku. Miała funkcjonować jako „młodsza siostra” włoskiej Prady.

Marka Miu Miu powstała w 1993 roku. Miała funkcjonować jako „młodsza siostra” włoskiej Prady.

Foto: Mark Abramson/Bloomberg

Miuccia Prada, projektantka i wnuczka założyciela włoskiego domu mody Prada, świętuje kolejny sukces. Miu Miu, ulubiona obecnie marka pokolenia Z, stworzona przez Miuccię, zanotowała w 2024 roku rekordowe wyniki finansowe. Znakomitymi rezultatami pochwalił się właśnie właściciel Miu Miu, koncern Prada Group.

Miu Miu: ulubiona marka pokolenia Z świętuje sukces

Marka Miu Miu powstała w 1993 roku. W zamyśle Miucci Prady miała funkcjonować jako „młodsza siostra” marki Prada. Kolekcje były skierowane do młodych klientów, chętnie eksperymentujących z modą i niebojących się śmiałych stylizacji.

Przez wiele dekad to Prada, którą w 1913 roku założył dziadek Miucci, Mario Prada, była koniem pociągowym koncernu Prada Group. Tymczasem od pewnego czasu to młodsza równo o 80 lat marka Miu Miu wyrasta na nową perłę w koronie włoskiego modowego imperium, do której należą również marki Church's, Car Shoe, Marchesi 1824 i Luna Rossa.

Czytaj więcej

Wraca trend znienawidzony przez pokolenie Z. Na kilka lat zniknął ze świata mody

 Z opublikowanego sprawozdania finansowego Prada Group wynika, że marka Miu Miu zanotowała rekordowy wzrost sprzedaży na poziomie 93 procent. Złożyły się na to dobre wyniki na wszystkich rynkach i we wszystkich kategoriach produktowych. Dla porównania, wzrost sprzedaży w przypadku marki Prada wyniósł znacznie skromniejsze 4 procent.

Wartość globalnej sprzedaży we wszystkich markach z portfolio Prada Group wyniosła w 2024 roku 5,4 miliarda euro, o 17 procent więcej niż rok wcześniej. Wszystkie te liczby świadczą o tym, że włoskiemu gigantowi w dalszym ciągu udaje się wychodzić obronną ręką z pełzającego spowolnienia w branży luksusowej.

Na rynku europejskim, w regionie Azji i Pacyfiku, w Japonii i na bliskim Wchodzie koncern Prada Group zanotował dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Szczególnie dobrze sytuacja wyglądała na rynku japońskim, gdzie wartość sprzedaży marek Prada Group wzrosła aż o 46 procent. Zarząd uzasadnia to dużym popytem zarówno ze strony mieszkańców tego kraju, jak i rekordową liczbą turystów, którzy w ubiegłym roku odwiedzili ten kraj.

„Ten sukces udowadnia aktualność naszych marek, która wynika z naszego ciągłego skupienia na innowacyjności produktów, jakości, rzemiośle, a także wyjątkowej umiejętności interpretowania współczesności” – czytamy w komentarzu do sprawozdania, który napisał Patrizio Bertelli, dyrektor zarządzający Prada Group.

„Co więcej, Prada Group wyróżniają silne związki z kulturą i kreatywną dynamiką, co pozwala nam przekraczać granice – czego przykładem były udział w 37. Pucharze Ameryki czy współpraca z NASA przy projektowaniu nowych skafandrów” – dodaje Bertelli.

Miu Miu: perła w koronie Prada Group

Miu Miu umocniła swoją pozycję w czołówce ukochanych marek pokolenia Z. Dzięki śmiałym projektom Miucci Prady już od dłuższego czasu Miu Miu okupuje szczyt cenionego rankingu najbardziej pożądanych marek luksusowych, który sporządzają analitycy platformy zakupowej Lyst.

Dzięki znakomitym wynikom zarząd Prada Group patrzy w przyszłość z optymizmem. „W tym roku podtrzymujemy nasze ambicje, aby osiągnąć stabilny, zrównoważony i ponadprzeciętny wzrost” – napisał prezes Prada Group Andrea Guerra.

W ostatnim czasie pojawiły się spekulacje, że Prada Group zamierza zainwestować w przejęcie włoskiej marki Versace, której obecnym właścicielem jest koncern Capri Holdings. W ubiegłym tygodniu „Bloomberg” pisał, że w grę wchodzi kwota półtora miliarda euro.

Dziennik „Corriere della Sera” wspomniał z kolei, że rozmowy dotyczą również marki Jimmy Choo. Jak na razie jednak przedstawiciele Prada Group nie potwierdzają tych doniesień

Miuccia Prada, projektantka i wnuczka założyciela włoskiego domu mody Prada, świętuje kolejny sukces. Miu Miu, ulubiona obecnie marka pokolenia Z, stworzona przez Miuccię, zanotowała w 2024 roku rekordowe wyniki finansowe. Znakomitymi rezultatami pochwalił się właśnie właściciel Miu Miu, koncern Prada Group.

Miu Miu: ulubiona marka pokolenia Z świętuje sukces

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Moda
Nowa kolekcja marki Bytom wiosna-lato 2025: Marcin Dorociński w roli głównej
Moda
„Chińska Zara” chce powtórzyć sukces Temu. Prezes firmy zapowiada ekspansję
Moda
Nowa gwiazda branży luksusowej. Rekordowe zyski producenta popularnych torebek
Moda
Wraca trend znienawidzony przez pokolenie Z. Na kilka lat zniknął ze świata mody
Moda
Sukces najbogatszej firmy rodzinnej w Europie. Miliardy euro do podziału
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”