Zmiana na czele listy najbardziej pożądanych marek mody. Majtki idą na salony

Marka Miu Miu zepchnęła dom mody Loewe z pierwszego miejsca najbardziej pożądanych marek świata mody według autorów rankingu Lyst Index. To znak, że nowe wzorce, bliskie generacji Z, wdzierają się do hermetycznego światka projektantów mody.

Publikacja: 16.10.2023 14:38

Modelka na pokazie kolekcji wiosna/lato 2024 podczas paryskiego tygodnia mody, który odbywał się na

Modelka na pokazie kolekcji wiosna/lato 2024 podczas paryskiego tygodnia mody, który odbywał się na początku października 2023.

Foto: Julien de Rosa/AFP

Znamy najnowszą listę najbardziej pożądanych marek na świecie według modowego barometru – międzynarodowej platformy zakupowej Lyst. W trzecim kwartale 2023 roku na pierwszym miejscu znalazł się włoski dom mody Miu Miu.

Marka, której założycielką jest Miuccia Prada, a która zasłynęła odważnymi projektami, od szeregu sezonów torowała sobie drogę na szczyt zestawienia.

Miu Miu – najbardziej pożądana marka na świecie według Lyst Index

Analitycy z platformy Lyst opublikowali swój kolejny indeks 20 najbardziej pożądanych i najpopularniejszych luksusowych marek odzieżowych na świecie. Zestawienie jest aktualizowane co kwartał między innymi na podstawie działań klientów na platformie Lyst oraz wzmianek o markach w mediach społecznościowych.

Czytaj więcej

Witryna warszawskiego butiku jedną z najpiękniejszych na świecie

Okazuje się, że w okresie od lipca do września 2023 roku największy szum zrobiła marka Miu Miu. Modowe „dziecko” Miucci Prady po raz pierwszy w historii zestawienia wspięło się na sam szczyt, awansując z czwartego miejsca.

Marka Miu Miu strąciła tym samym z pierwszego miejsca na drugie hiszpański dom mody Loewe, jeden z najstarszych na świecie i zarazem jedna z najbardziej wyrazistych luksusowych marek odzieżowych. W ubiegłym kwartale marka osiągnęła podobny sukces: wspięła się na szczyt podium po raz pierwszy w historii rankingu Lyst Index.

Najbardziej charakterystyczny „look” łączony z Miu Miu – wyeksponowane majtki.

Najbardziej charakterystyczny „look” łączony z Miu Miu – wyeksponowane majtki.

Julien de Rosa/AFP

W trzecim kwartale 2023 roku na trzecim miejscu znalazła się Prada. Warto jednak odnotować, że dom mody od dwóch kwartałów zalicza spadek o jedno miejsce. Mimo wszystko szczyt aktualnego zestawienia Lysta okazał się wielkim sukcesem Miucci Prady.

Miu Miu: przepis na sukces. Ultrakrótkie spódniczki i majtki w stylu glamour

Świętująca w tym roku swoje trzydziestolecie marka Miu Miu uchodzi za „młodszą siostrę” bardziej nobliwej Prady. Jej twórczyni, Miuccia Prada, projektując dla tej marki, zwykle pozwala sobie na nieco więcej w porównaniu z tym, co pokazuje w kolekcjach domu mody, który założył jej dziadek, Mario Prada.

W pokazie Miu Miu podczas paryskiego tygodnia mody udział wzięła topmodelka Gigi Hadid.

W pokazie Miu Miu podczas paryskiego tygodnia mody udział wzięła topmodelka Gigi Hadid.

Julien de Rosa/AFP

O Miu Miu wyjątkowo głośno zrobiło się jeszcze jesienią 2021 roku, kiedy projektantka zaprezentowała swoją kolekcję na sezon wiosna-lato 2023, pierwszą po pandemii. Jej motywem przewodnim były ultrakrótkie, plisowane spódniczki mini, które wkrótce zrobiły furorę.

Minispódniczki Miu Miu pokochały celebrytki i czołowe magazyny o modzie, by wymienić tylko słynne okładki „Vanity Fair” z Nicole Kidman czy „i-D” z Palomą Elsesser. Trend podchwycił również szereg innych marek, między innymi Dior, Versace, Max Mara czy Missoni.

W tym roku Miuccia Prada poszła o krok dalej. Wiosną zaprezentowała jeszcze bardziej kontrowersyjny pomysł – na to, aby zrezygnować ze spódnicy czy spodni i zamiast nich paradować w samych majtkach. W kolekcji znalazły się między innymi majtki z kolorowej dzianiny oraz ozdobione błyskotkami, do noszenia na rajstopy.

Jedną z najpopularniejszych admiratorek majtek w wydaniu glamour stała się aktorka Emma Corrin, która wystąpiła w kreacji z majtkami Miu Miu na festiwalu w Wenecji. Nie ma zaskoczenia, że trend zaadaptowały też inne domy mody, między innymi Balenciaga, Bottega Veneta, Coperni czy Victoria Beckham.

Autorzy rankingu Lyst Index zauważają, że wśród miłośników mody szalenie popularny jest również dużo „grzeczniejszy” produkt marki Miu Miu. W aktualnym zestawieniu dziesięciu najbardziej poszukiwanych produktów luksusowych marek znalazł się szary kaszmirowy kardigan z jesienno-zimowej kolekcji na 2023 rok. Według analityków od momentu zaprezentowania go światu popularność kardiganów jako kategorii wzrosła o 44 procent.

Znamy najnowszą listę najbardziej pożądanych marek na świecie według modowego barometru – międzynarodowej platformy zakupowej Lyst. W trzecim kwartale 2023 roku na pierwszym miejscu znalazł się włoski dom mody Miu Miu.

Marka, której założycielką jest Miuccia Prada, a która zasłynęła odważnymi projektami, od szeregu sezonów torowała sobie drogę na szczyt zestawienia.

Pozostało 91% artykułu
Moda
Europejska ojczyzna mody na równi pochyłej. Zamknięto 17 tysięcy butików
Moda
Słynna brytyjska marka w tarapatach. Przegrała z modą na „cichy luksus”?
Moda
Victoria’s Secret wraca z pokazami „aniołków”. Koniec kryzysu słynnej marki?
Moda
Drżeli przed nimi giganci. Słynna marka trafi na sprzedaż? Koniec dobrej passy
Moda
Kraj, który się uzależnił od fast fashion. Kupują 2 razy więcej niż średnia w UE
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?