Giganci rynku luksusowego, tacy jak koncerny Kering czy LVMH, kontrolują znaczącą część najbardziej rozpoznawalnych marek. Ostatnich kilkanaście lat było okresem nieustających zakupów, a kolejne marki ze świata luksusu, by wymienić choćby Balenciagę, Alexander McQueen, Brioni, Bulgari, Loro Piana, Rimowa czy Tiffany & Co., trafiały „pod skrzydła” wspomnianych gigantów rynku.
Stella McCartney rozstaje się z koncernem LVMH
Podobny los był udziałem marki Stella McCartney, założonej przez córkę Paula McCartneya. Brytyjka, od lat akcentująca kwestie ekologiczne i stawiająca na rozwiązania, które pozwalają jej unikać stosowania w swoich kolekcjach skór zwierzęcych, futer czy piór, należy do europejskiej czołówki świata mody. W 2019 roku francuski koncern LVMH, kontrolowany przez Bernarda Arnaulta, jednego z najbogatszych ludzi na świecie, zainwestował w firmę Stelli McCartney obejmując w niej mniejszościowy pakiet udziałów.
Czytaj więcej
Daniel Ek, twórca Spotify, od kilku lat rozwija nową firmę w branży zupełnie innej niż rozrywka....
Pod koniec stycznia 2025 roku poinformowano, że Brytyjka odkupiła udziały należące do LVMH. To oznacza, że McCartney przejęła pełną kontrolę nad swoją marką i na bardzo skonsolidowanym rynku, na którym dominują wspomniani europejscy giganci, chce funkcjonować samodzielnie.
Butik Stelli McCartney w Londynie.