Giganci rynku luksusowego, tacy jak koncerny Kering czy LVMH, kontrolują znaczącą część najbardziej rozpoznawalnych marek. Ostatnich kilkanaście lat było okresem nieustających zakupów, a kolejne marki ze świata luksusu, by wymienić choćby Balenciagę, Alexander McQueen, Brioni, Bulgari, Loro Piana, Rimowa czy Tiffany & Co., trafiały „pod skrzydła” wspomnianych gigantów rynku.
Stella McCartney rozstaje się z koncernem LVMH
Podobny los był udziałem marki Stella McCartney, założonej przez córkę Paula McCartneya. Brytyjka, od lat akcentująca kwestie ekologiczne i stawiająca na rozwiązania, które pozwalają jej unikać stosowania w swoich kolekcjach skór zwierzęcych, futer czy piór, należy do europejskiej czołówki świata mody. W 2019 roku francuski koncern LVMH, kontrolowany przez Bernarda Arnaulta, jednego z najbogatszych ludzi na świecie, zainwestował w firmę Stelli McCartney obejmując w niej mniejszościowy pakiet udziałów.
Czytaj więcej
Daniel Ek, twórca Spotify, od kilku lat rozwija nową firmę w branży zupełnie innej niż rozrywka. Jego startup pochwalił się właśnie imponującymi wynikami zainteresowania na całym świecie.
Pod koniec stycznia 2025 roku poinformowano, że Brytyjka odkupiła udziały należące do LVMH. To oznacza, że McCartney przejęła pełną kontrolę nad swoją marką i na bardzo skonsolidowanym rynku, na którym dominują wspomniani europejscy giganci, chce funkcjonować samodzielnie.
Butik Stelli McCartney w Londynie.