Warszawskie Muzeum Historii Polski to jeden z najpiękniejszych obiektów tego typu nie tylko w Polsce, ale i na świecie – o prestiżowej nagrodzie dla tego muzeum wspominaliśmy kilka tygodni temu. Powstało, by prezentować w ciekawy sposób wydarzenia z historii Polski, opowiadać o polskich bohaterach i bohaterkach, w innowacyjny sposób eksponować bogate zbiory.
Okazuje się, że nie zawsze i nie tylko – podczas upalnego wrześniowego wieczoru imponujący hol główny muzeum stał się przestrzenią, w której odbył się pokaz nowej kolekcji marki Deni Cler na jesień i zimę 2024/2025.
Pokaz Deni Cler jesień-zima 2024/2025 w Muzeum Historii Polski
„Sono Deni” (wł. Jestem Deni) – tak nazwany został pokaz kolekcji jesienno-zimowej marki Deni Cler. Dlaczego w taki sposób? Deni Cler to marka włoska (choć od lat będąca własnością polskiej firmy VRG). Jej historia sięga lat 70. i nierozerwalnie związana jest z Mediolanem, włoską stolicą mody.
– „Sono Deni” to historia o procesie powstawania kolekcji. Pokazujemy poszczególne etapy pracy. Zaczynamy od inspiracji. Najpierw rodzi się koncepcja, pomysł kolekcji pojawia się na papierze. Widzimy kolorystykę i materiały. Następnie pojawiają się rysunki poszczególnych modeli, potem rysunki techniczne i konstrukcje. Potem szyjemy modele z tkaniny. Kolekcja nabiera realnych kształtów. I na koniec – wielki finał – tak o kulisach pracy nad nową kolekcją mówiła Iwona Kosmann, prezeska Deni Cler.