Szpilki? Buty sportowe? Jedno i drugie. Wraca kontrowersyjny trend sprzed lat

Twórczyni znanej marki bieliźnianej wkracza do branży obuwniczej. Debiutuje przywracając do życia kontrowersyjny trend, który robił furorę kilkanaście lat temu. Czy przyjmie się tym razem?

Publikacja: 27.08.2024 07:33

Sara Blakely, twórczyni marki Sneex.

Sara Blakely, twórczyni marki Sneex.

Foto: Materiały prasowe

Sara Blakely, założycielka amerykańskiej marki bielizny modelującej Spanx, poszerza swoje biznesowe portfolio o nową markę — tym razem obuwniczą. Debiutancka kolekcja wskrzesza kontrowersyjny model hybrydowych butów sportowych na wysokim obcasie, który w pierwszej i drugiej dekadzie XXI wieku podzielił branżę mody.

Sneex: hybrydowe buty sportowe na szpilkach

Buty sportowe na wysokim obcasie to jeden z najbardziej kontrowersyjnych modeli buta ostatnich 20 lat. Na fali szerszej mody na sneakersy modele na koturnie lub szpilce po raz pierwszy ujrzały światło dzienne w pierwszej dekadzie XXI wieku, aby w kolejnej zaliczyć swój wielki powrót, zrobić ogromną furorę — i zyskać tyleż zwolenniczek, co przeciwniczek.

Czytaj więcej

Ozempic wkracza do świata mody. Nowe zjawisko może zdominować wybiegi

Choć już kilkanaście lat temu wiele komentatorek i komentatorów modowych trendów serdecznie życzyło sobie jak najszybszego zniknięcia tego modelu z rynku, to jak bumerang wracał on do kolekcji różnych marek. W 2024 roku po kontrowersyjny trend sięgnęła 53-letnia bizneswoman Sara Blakely, założycielka działającej od prawie 25 lat popularnej marki odzieżowej Spanx.

Materiały prasowe

Amerykanka postanowiła wkroczyć do branży obuwniczej i uruchomiła niedawno swoją nową markę luksusowego obuwia o nazwie Sneex. Pierwszą, limitowaną kolekcję tworzą hybrydowe buty sportowe na wysokim obcasie.

„Sportowe szpilki” są podobne na przykład do tych, które w 2016 roku wypuściła Puma, kiedy dyrektorką kreatywną tej marki była piosenkarka i bizneswoman Rihanna. Teraz, kiedy kolejna wpływowa kobieta w branży mody ponowie wykorzystuje ten model, można wysnuć wniosek, że nieprędko zniknie on ze spektrum trendów — jak chcieliby niektórzy.

Buty sportowe na obcasie: powrót jednego z najbardziej kontrowersyjnych trendów ostatnich 20 lat

W swoim manifeście na oficjalnej stronie marki Sneex Blakely pisze, że w odróżnieniu od tradycyjnych szpilek, jej skórzane „sneexy” są wygodne i można z powodzeniem nosić je przez cały dzień. Łączą bowiem modelujące właściwości butów na wysokim obcasie z komfortem obuwia sportowego. W opisach butów czytamy, że ich sekret tkwi w odpowiednim rozłożeniu ciężaru ciała w trakcie ich noszenia.

„Kiedy ludzie pytają mnie, dlaczego buty, dlaczego akurat teraz, odpowiadam: czy kiedykolwiek nosiliście buty na wysokim obcasie!?” — brzmi manifest Blakely. „Sneex to mój list miłosny do każdej kobiety, która musiała zdjąć buty na imprezie, która nosi płaskie buty do pracy, a szpilki ma w torbie, która myśli, że czasy noszenia szpilek ma już za sobą” — dodaje Amerykanka.

Spanx nie jest jedyną marką, która w ostatnich latach wskrzesiła kontrowersyjny model hybrydowych sneakersów na wysokim obcasie. W trzeciej dekadzie XXI wieku modele w sportowym stylu na obcasach różnego typu pojawiły się w kolekcjach takich domów mody jak Isabel Marant, Dior czy Balenciaga.

Za luksus połączenia komfortu godnego sportowych sneakersów z kobiecym szykiem szpilek trzeba będzie niemało zapłacić — w zależności od modelu cena za parę wynosi od 395 do 595 dolarów. Oprócz butów, w ofercie marki znajdują się również jedwabne skarpetki, których długość jest dopasowana do wysokości cholewek hybrydowych „sneexów”.

Sara Blakely, założycielka amerykańskiej marki bielizny modelującej Spanx, poszerza swoje biznesowe portfolio o nową markę — tym razem obuwniczą. Debiutancka kolekcja wskrzesza kontrowersyjny model hybrydowych butów sportowych na wysokim obcasie, który w pierwszej i drugiej dekadzie XXI wieku podzielił branżę mody.

Sneex: hybrydowe buty sportowe na szpilkach

Pozostało 91% artykułu
Moda
Nowy trend z Tik Toka opanowuje lotniska na świecie. Władze zabrały głos
Moda
Zalando szykuje zmianę wizerunku. Słynny amerykański aktor w kampanii reklamowej
Moda
Wraca ulubiona marka odzieżowa milenialsów. Do życia przywrócił ją H&M
Moda
Trend „Balmoral” święci triumfy w świecie mody. Czy to tęsknota za Elżbietą II?
Moda
„Cichy luksus” ma następcę. To efekt serialu HBO, który stawia na styl „korpo”
Materiał Promocyjny
Jak wygląda auto elektryczne