Kłopoty znanej marki odzieżowej. Zamknięcia butików i setki osób do zwolnienia

Kolejna europejska marka odzieżowa znalazła się w tarapatach. Ted Baker, bo o tę brytyjską markę chodzi, ma poważne kłopoty. W planie są zamknięcia sklepów i zwolnienia setek pracowników – informują serwisy branżowe.

Publikacja: 30.07.2024 12:31

Marka Ted Baker powstała w 1987 roku w Wielkiej Brytanii.

Marka Ted Baker powstała w 1987 roku w Wielkiej Brytanii.

Foto: Chris J. Ratcliffe: Bloomberg Finance LP

Ted Baker to popularna brytyjska marka, którą dobrze zna wiele klientek i klientów z Polski. Niestety, z ojczyzny marki – Wielkiej Brytanii – płyną niewesołe informacje dotyczące marki Ted Baker. Z powodu kłopotów finansowych właściciel marki zdecydował o zamknięciu wszystkich jej sklepów, pracę mają stracić setki pracowników – informuje brytyjskie media.

Marka Ted Baker zamyka wszystkie sklepy w Wielkiej Brytanii

Brytyjska marka Ted Baker powstała w 1987 roku, jej założycielem jest biznesmen Ray Kelvin. Na przestrzeni następnych kilkunastu lat odzież marki zdobyła serca klientek i klientów na Wyspach i w innych krajach.

Czytaj więcej

Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Za jej sukcesem stoi film z Zendayą

Od 2022 roku właścicielem Teda Bakera jest amerykański koncern Authentic Brands, który posiada w swoim portfolio również takie marki jak Reebok, Forever 21 czy Quiksilver. Podmiotem, który zarządza marką w Wielkiej Brytanii jest z kolei firma No Ordinary Designer Label.

W marcu 2024 roku NODL ogłosiła upadłość. W rezultacie zamknięto 15 sklepów Ted Bakera i zwolniono ponad 240 osób. Jak informuje brytyjski dziennik „The Times”, zarząd planuje kolejne zwolnienia, o których poinformowano już setki brytyjskich pracowników Teda Bakera.

Jeszcze wiosną tego roku zamknięto również sklepy w Belgii, Holandii, Hiszpanii,USA i Kanadzie. W dwóch ostatnich krajach zlikwidowano też sklepy internetowe marki.

Problemy Teda Bakera sięgają 2019 roku, kiedy twórcy marki Rayowi Kelvinowi zarzucono molestowanie (biznesmen wszystkiemu zaprzeczył). Nie pomogły późniejsze przetasowania w zarządzie i działania zmierzające do poprawy sytuacji marki.

Branżowy serwis Retail Detail informuje, że Ted Baker nie zniknie całkowicie z rynku. Wciąż będzie działać sklep internetowy, a wyroby marki nadal będą dostępne w partnerskich sklepach multibrandowych. Koncern Authentic Brands jest też gotów na nawiązanie współpracy z podmiotami, które pomogą poprawić kondycję marki Ted Baker.

Marki odzieżowe, które ubierały klasę średnią, znikają z europejskich miast

Ted Baker to już kolejna europejska marka, która nie zdołała uporać się z narastającymi problemami finansowymi. Dotyczy to nie tylko branży odzieżowej. Kultowa niegdyś brytyjska marka kosmetyczna The Body Shop znalazła się w tak trudnej sytuacji, że zdecydowano o zamknięciu kilkuset sklepów firmowych w Wielkiej Brytanii.

Podobny scenariusz dotyczy takich marek jak Esprit czy Scotch & Soda – w czerwcu ta ostatnia już po raz drugi ogłosiła upadłość. Trudna sytuacja na rynku dotknęła nawet takiego giganta jak Nike. Amerykańska marka ponownie nawiązała współpracę ze sklepami multibrandowymi, od których dotychczas stroniła.

Niedawno „The Telegraph” poinformował, że także Burberry planuje zwolnienie kilkuset pracowników brytyjskich biur marki. Powodem był spadek wartości akcji i rosnące zadłużenie firmy.

W przypadku Teda Bakera u źródła problemów marki leżały przede wszystkim o niewłaściwe decyzje biznesowe, niektórzy obserwatorzy mówią też o zaniku charakterystycznego stylu marki. Wiele marek mierzy się też ze spadkiem popytu na ubrania ze średniej półki cenowej.

Dotychczasowe klientki i klienci tych marek rekrutują się głównie z klasy średniej, która w wielu krajach sukcesywnie się kurczy. Rosnące koszty życia zmuszają konsumentów do rezygnowania z kupowania nowej odzieży. To z kolei odbija się na kondycji marek.

Przykłady takich marek jak Camaïeu czy Superdry, których sytuację również opisywaliśmy w tym roku na łamach „Sukcesu”, udowadniają, że nawet po ogłoszeniu upadłości może pojawić się choćby cień nadziei na odbudowanie biznesu. Jak zwykle, kluczowa jest obecność inwestorów z dobrym pomysłem na wykorzystanie potencjału marki – i z odpowiednim budżetem.

Ted Baker to popularna brytyjska marka, którą dobrze zna wiele klientek i klientów z Polski. Niestety, z ojczyzny marki – Wielkiej Brytanii – płyną niewesołe informacje dotyczące marki Ted Baker. Z powodu kłopotów finansowych właściciel marki zdecydował o zamknięciu wszystkich jej sklepów, pracę mają stracić setki pracowników – informuje brytyjskie media.

Marka Ted Baker zamyka wszystkie sklepy w Wielkiej Brytanii

Pozostało 90% artykułu
Moda
Pokaz Deni Cler jesień-zima 2024/2025: podróż do serca Mediolanu
Moda
„Wilk w kaszmirze” powrócił? Znana marka na celowniku najbogatszego Europejczyka
Moda
Słynna amerykańska marka odzieżowa znów w Polsce. Rusza pierwszy sklep
Moda
Brad Pitt zaskakuje na festiwalu w Wenecji. Czy trend sprzed lat wróci do łask?
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Moda
Słynna marka odzieżowa odżyła. Czy to efekt zerwania z toksycznym wizerunkiem?
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki