Młodzi ludzie pokochali estetykę rodem z kortów tenisowych, za co odpowiada atmosfera wokół rozgrywek z udziałem gwiazd tenisa, w tym Igi Świątek, aktualnego numeru 1 na liście WTA. To jednak nie wszystko – do niespodziewanej popularności trendu na tenisową modę przyczynił się film „Challengers” z udziałem wielkiej gwiazdy – Zendayi.
Tenniscore: nowy trend robi furorę w świecie mody
Tenis to jedna z najbardziej elitarnych dyscyplin sportowych. Ekwipunek miłośnika tego sportu wiąże się ze sporymi wydatkami, podobnie jest z wynajęciem korty. Nie sprawa wygląda w przypadku ubrań do gry na korcie – tu też trzeba liczyć się ze sporym wydatkiem.
Tymczasem niezwykła popularność stylu, który obserwatorzy trendów w modzie ochrzcili „tenniscore”, wpłynęła na znaczną demokratyzację tej estetyki, czyniąc ją znacznie bardziej dostępną. Koszulki polo, krótkie spódniczki i inne elementy charakterystyczne dla stroju do gry w tenisa pojawiły się w ofertach takich czołowych domów mody jak Miu Miu, Louis Vuitton, Brunello Cucinelli, Loewe czy Celine, ale przede wszystkim – popularnych marek odzieżowych.
Dość powiedzieć, że to właśnie w 2024 roku na wybiegi podczas paryskiego tygodnia mody wróciła kojarzona z tenisową estetyką marka Lacoste. Pokaz kolekcji miał miejsce oczywiście w paryskim Stade Roland-Garros.
Czytaj więcej
Generacja Z na nowo definiuje biurowy dress code. Obowiązujące dotąd metody są zbyt sztywne dla najmłodszych pracowników, a najmodniejsze zdaniem ekspertów ubrania zakładane do pracy odsłaniają coraz więcej ciała.