Trend tenniscore podbija świat mody. To zasługa Igi Świątek i gwiazdy Hollywood

Latem 2024 roku w świecie mody króluje estetyka w duchu tenniscore. Trend pokochali nie tylko kibice i kibicki Igi Świątek na całym świecie, ale też miłośnicy kina.

Publikacja: 06.06.2024 04:43

Iga Świątek podczas turnieju Roland Garros w Paryżu.

Iga Świątek podczas turnieju Roland Garros w Paryżu.

Foto: Michael Baucher/PAP/Panoramic

Młodzi ludzie pokochali estetykę rodem z kortów tenisowych, za co odpowiada atmosfera wokół rozgrywek z udziałem gwiazd tenisa, w tym Igi Świątek, aktualnego numeru 1 na liście WTA. To jednak nie wszystko – do niespodziewanej popularności trendu na tenisową modę przyczynił się film „Challengers” z udziałem wielkiej gwiazdy – Zendayi. 

Tenniscore: nowy trend robi furorę w świecie mody

Tenis to jedna z najbardziej elitarnych dyscyplin sportowych. Ekwipunek miłośnika tego sportu wiąże się ze sporymi wydatkami, podobnie jest z wynajęciem korty. Nie sprawa wygląda w przypadku ubrań do gry na korcie – tu też trzeba liczyć się ze sporym wydatkiem.

Tymczasem niezwykła popularność stylu, który obserwatorzy trendów w modzie ochrzcili „tenniscore”, wpłynęła na znaczną demokratyzację tej estetyki, czyniąc ją znacznie bardziej dostępną. Koszulki polo, krótkie spódniczki i inne elementy charakterystyczne dla stroju do gry w tenisa pojawiły się w ofertach takich czołowych domów mody jak Miu Miu, Louis Vuitton, Brunello Cucinelli, Loewe czy Celine, ale przede wszystkim – popularnych marek odzieżowych.

Dość powiedzieć, że to właśnie w 2024 roku na wybiegi podczas paryskiego tygodnia mody wróciła kojarzona z tenisową estetyką marka Lacoste. Pokaz kolekcji miał miejsce oczywiście w paryskim Stade Roland-Garros.

Czytaj więcej

Generacja Z narzuca swoje zasady ubierania się do biura. Era „syren biurowych”

Z danych zajmującej się badaniami rynkowymi firmy WGSN wynika, że globalne zainteresowanie estetyką tenniscore, mierzone liczbą wyszukań fraz związanych z tenisem, wzrosło na przestrzeni ostatniego roku o osiem procent. Popularność trendu jeszcze lepiej obrazują dane z platform społecznościowych i sklepów internetowych.

Na Tik Toku opublikowano jak dotąd ponad 92 miliony postów z hasztagiem #tenniscore, które zaliczyły jeszcze większą liczbę odsłon. Autorki (rzadziej autorzy) tych postów prezentują stylizacje nawiązujące do tenniscore’u, a także instrukcje, jak uczesać się w duchu tej estetyki.

Serwis Pinterest zaraportował z kolei wzrost wyszukań treści odnoszących się do tej estetyki o 37,5 procent w ciągu ostatniego roku. W sklepie internetowym Net-a-Porter frazy „tenis” szukało na przestrzeni ostatnich miesięcy o 314 procent więcej klientów, z kolei platforma zakupowa z odzieżą używaną Depop zanotowała wzrost zainteresowania spódniczkami do gry w tenisa na poziomie 50 procent.

Tenniscore: stylizacje z kortów tenisowych wkraczają na salony

Z czego wynika tak duża popularność trendu tenniscore, którą obserwuje się mniej więcej od wiosny 2024 roku? Obserwatorzy trendów w modzie są zgodni co do tego, że odpowiada za to film „Challengers” w reżyserii Luki Guadagnino z szalenie popularną wśród przedstawicielek pokolenia Z aktorką Zendayą w roli głównej.

Na wydarzeniach promujących produkcję Zendaya miała na sobie zresztą kreacje wprost nawiązujące do strojów do gry w tenisa, czym aktorka przysporzyła tenniscore’owi dodatkowej popularności. Swoje zrobiły również emocje wokół trwających właśnie rozgrywek w ramach Wielkiego Szlema.

Jeszcze w 2023 roku na platformie Netflix pojawił się z kolei serial dokumentalny pod tytułem „Break Point”, opowiadający historie najwybitniejszych tenisistów i tenisistek naszych czasów. Również to zdaniem ekspertów przyczyniło się do wzrostu popularności estetyki tenniscore.

Badacze z firmy WGSN zauważają jednocześnie, że zainteresowanie tenisem (a co za tym idzie - adekwatnymi ubraniami) stopniowo wzrastało jeszcze w trakcie pandemii. Zdaniem ekspertów wynika to z mało kontaktowego charakteru tej dyscypliny, co po doświadczeniach z okresu pandemii dla wielu wciąż ma spore znaczenie.

Młodzi ludzie pokochali estetykę rodem z kortów tenisowych, za co odpowiada atmosfera wokół rozgrywek z udziałem gwiazd tenisa, w tym Igi Świątek, aktualnego numeru 1 na liście WTA. To jednak nie wszystko – do niespodziewanej popularności trendu na tenisową modę przyczynił się film „Challengers” z udziałem wielkiej gwiazdy – Zendayi. 

Tenniscore: nowy trend robi furorę w świecie mody

Pozostało 90% artykułu
Moda
Pieniądze nie mają dla nich znaczenia. Klienci VIC: nadzieja branży luksusowej
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Za jej sukcesem stoi film z Zendayą
Moda
Słynna marka luksusowa powraca. Wznowi produkcję po 12 latach nieobecności
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek