Zara zaczyna testy telezakupów w Europie. To rozwiązanie podbiło rynek chiński

Zara, należąca do hiszpańskiego koncernu Inditex, który kontroluje też takie marki jak Massimo Dutti, Bershka czy Stradivarius, testuje rozwiązanie, które zrobiło w ostatnim czasie furorę w Chinach. Eksperyment obejmie rynki europejskie.

Publikacja: 04.06.2024 12:39

Live Shopping stał się bardzo popularny w Chinach. Zara chce sprawdzić, czy to rozwiązanie przyjmie

Live Shopping stał się bardzo popularny w Chinach. Zara chce sprawdzić, czy to rozwiązanie przyjmie się w Europie.

Foto: Bing Guan: Bloomberg Finance LP

Sprzedaż w trakcie streamingów na żywo – przede wszystkim w mediach społecznościowych – zyskuje coraz większą popularność. Podobną formę sprzedaży zaadaptuje w tym roku Zara. Po udanym pilotażu w Chinach hiszpańska marka ruszy z testowymi streamingami w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Zara testuje w Europie telezakupy w nowej formie

Telezakupy to forma sprzedaży bezpośredniej, którą z pewnością od wielu lat dobrze znają posiadacze telewizorów. W ciągu ostatnich kilku lat telezakupy rozprzestrzeniły się również w internecie – głównie na takich platformach społecznościowych jak TikTok i Instagram.

W trakcie streamingów sprzedawca prezentuje po kolei produkty i internauci mogą natychmiast zarezerwować lub zamówić rzeczy, które wpadły im w oko. Następnie następuje transakcja, po czym sprzedawca wysyła paczkę do klienta.

Czytaj więcej

Siostrzana marka Zary zmienia oblicze. Rewolucyjne logo i „cichy luksus”

Na całym świecie, a w szczególności w Chinach, taką formę sprzedaży wykorzystują miliony sprzedawców najrozmaitszych produktów – od jedzenia po kosmetyki. Szczególnie dużą popularność ta nowa forma telezakupów zyskała wśród właścicieli niewielkich sklepów odzieżowych i osób prywatnych organizujących „garażową” wyprzedaż swoich rzeczy.

Jak poinformowała agencja Reuters, należąca do hiszpańskiego koncernu odzieżowego Inditex marka Zara również zamierza sięgnąć po podobny format. Ma on zostać wprowadzony w drugiej połowie 2024 roku w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Nowa usługa Zary w Europie

Sprzedaż na żywo za pośrednictwem streamingów w social mediach ma wiele wspólnego z tradycyjnymi telezakupami, które znamy z telewizji. Jest ona jednak zdecydowanie bardziej dynamiczna, ma też mniej „pokazowy” i bardziej autentyczny charakter, bo dzięki opcji czatu umożliwia klientom wejście w bezpośredni dialog z osobą prezentującą produkty.

Taka forma sprzedaży bezpośredniej z jednej strony jest wygodnym rozwiązaniem dla klienta, z drugiej – niesie ze sobą potencjał nawiązania bliższej relacji z marką. Po dużym sukcesie formatu w Chinach Zara przetestuje go również w krajach Zachodu.

Cytujący dane firmy analitycznej Edited Reuters informuje, że w Chinach streamingi emitowane ze studia w Szanghaju trwają aż pięć godzin i odbywały się co tydzień na platformie Douyin, czyli chińskim odpowiedniku TikToka. W streamingach biorą udział chińscy influencerzy oraz modelki i modele przymierzający wyroby Zary i przechadzający się po wybiegu.

Jak informuje Reuters, w programie streamingów nie brakuje też migawek zza kulis pokazów, co nadaje całej prezentacji nieformalny i bardziej autentyczny charakter. Takie rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątkę – średnio każdy streaming zbiera około 800 tysięcy obserwatorów. Od listopada ubiegłego roku, kiedy wprowadzono w Chinach telezakupy, Zarze udało się znacznie zwiększyć sprzedaż.

Sprzedaż w trakcie streamingów na żywo – przede wszystkim w mediach społecznościowych – zyskuje coraz większą popularność. Podobną formę sprzedaży zaadaptuje w tym roku Zara. Po udanym pilotażu w Chinach hiszpańska marka ruszy z testowymi streamingami w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Zara testuje w Europie telezakupy w nowej formie

Pozostało 89% artykułu
Moda
Pieniądze nie mają dla nich znaczenia. Klienci VIC: nadzieja branży luksusowej
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Za jej sukcesem stoi film z Zendayą
Moda
Słynna marka luksusowa powraca. Wznowi produkcję po 12 latach nieobecności
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek