Kultowa niegdyś amerykańska marka Supreme – niegdyś gigant streetwearu – być może już niebawem zmieni właściciela. Branżowe media donoszą, że kontrolujący Supreme koncern VF Corp rozważa sprzedaż marki, która wprowadziła streetwear na salony, ale której gwiazda w ostatnich latach wyraźnie przygasła.
WWD: właściciel Supreme rozważa sprzedaż słynnej marki
Założyciel marki Supreme, James Jebbia, zaczynał w latach 90. od niewielkiego sklepu odzieżowego dla skejtów przy Lafayette Street w Nowym Jorku. Dzięki innowacyjnemu wówczas modelowi wypuszczania co tydzień niewielkich serii ubrań (tak zwanych dropów”) oraz przystępnym cenom Jebbia odniósł spory komercyjny sukces i ugruntował kultowy status swojej marki.
Czytaj więcej
Przeciętny mieszkaniec Unii Europejskiej kupuje rocznie ok. 26 kilogramów ubrań – wynika ze statystyk. Jest jednak w UE kraj będący w tej kategorii liderem nie tylko europejskim, ale i globalnym.
Od pewnego czasu marka Supreme nie cieszy się już taką popularnością, jak jeszcze dekadę temu. Pojawiły się doniesienia, że właściciel marki, koncern VF Corp, rozważa jej sprzedaż, o czym jako pierwszy poinformował ceniony branżowy serwis WWD.
Powołując się na osoby z branży finansowej, WWD informuje, że VF Corp zatrudnił bank Goldman Sachs w celu rewizji portfolio koncernu pod kątem sprzedaży najmniej rentownych marek. Oprócz Supreme, VF Corp kontroluje między innymi takie marki jak Timberland, Vans, Jansport, The North Face czy Kipling.