Najnudniejszy z kolorów znów jest modny. Ma być szaro, ale stabilnie

Niektórzy uważają szary za najnudniejszy kolor w palecie barw. Tymczasem szarości stały się jedną z najmodniejszych kolorystyki tej jesieni.

Publikacja: 15.12.2023 03:45

Szarości to jeden z najmodniejszych kolorów tej jesieni i zimy.

Szarości to jeden z najmodniejszych kolorów tej jesieni i zimy.

Foto: Wander Fleur Unsplash

Ponura pogoda sprawia, że teoretycznie powinniśmy chętniej sięgać po ubrania w żywych kolorach, aby poprawić sobie humor i jakoś rozjaśnić jesienną szarugę. Tymczasem z obserwacji analityków modowych trendów to właśnie wszelkie odcienie szarości stanowią jedną najmodniejszych kolorystyk tej jesieni.

Trendy: szarości wracają do łask

Niektórzy obserwatorzy świata mody uważają, że szary to najnudniejszy kolor w palecie barw. Inni – że szarości to dyskretna, uniwersalna i wszechstronna kolorystyka, a jeżeli odpowiednio ją wystylizować, może ona dać ciekawy i szalenie elegancki efekt.

Tegoroczne kolekcje czołowych domów mody na jesień 2023, a także zawartość naszych koszyków zakupowych udowadniają, że rację należy przyznać tej drugiej grupie. Do takich wniosków doszli analitycy z niemieckiej platformy zakupowej Stylight, śledzący wiodące trendy w modzie.

Czytaj więcej

Polska wśród najszczęśliwszych krajów Europy. Nieoczekiwany lider zestawienia

Eksperci przyjrzeli się aktywności milionów użytkowników platformy Stylight na przestrzeni ostatnich miesięcy. Z ich obserwacji wynika, że praktyczne i eleganckie szarości ponownie wracają do łask – zarówno u projektantów, jak i tych, którzy rozglądają się za nowymi ubraniami na chłodne dni.

Z danych, jakie zebrali analitycy ze Stylight wynika, że zarówno ubrania, jak i akcesoria oraz buty w odcieniach szarości cieszą się szczególnie dużym zainteresowaniem klientów platformy. W październiku zanotowano 17-procentowy wzrost popytu na te wyroby. Z kolei w ciągu ostatnich trzech miesiącach wzrost popularności wyrobów w szarej kolorystyce wyniósł już o 24 procent.

„Wyraźny powrót szarości świadczy o jej statusie niezbędnego koloru, uosabiającego ponadczasową elegancję” – komentują powyższe wyniki autorzy raportu.

Zrobieni na szaro

Z szarości można stworzyć wyrafinowaną, wyrazistą stylizację. Udowadniają to kolekcje na sezon jesień-zima 2023, jakie zaprezentowali czołowi projektanci mody w tym roku.

Wiele szarych akcentów w postaci minimalistycznych dzianinowych bluzek, swetrów i spódnic widzieliśmy między innymi w jesienno-zimowej kolekcji włoskiego domu mody Prada. Miuccia Prada zestawiła szare elementy ze śnieżną bielą i kolorami ziemi, uzyskując nowoczesny i wyważony efekt.

Sporo szarości pojawiło się też w kolekcji siostrzanej marki Miu Miu, której założycielką jest Miuccia Prada. W tym wypadku projektantka zbudowała stylizacje poprzez warstwy lub kontrastujące desenie, łącząc różne odcienie szarości.

Wzorzyste szare tkaniny pojawiły się też u Diora. Maria Grazia Chiuri wykorzystała kratę i abstrakcyjne printy, dzięki którym szarości w jej interpretacji były dalekie od nudy. Szare elementy garderoby i akcesoria zawarły w swoich kolekcjach również takie marki jak Max Mara, Arket czy Ralph Lauren.

W tym sezonie szczególnie popularne okazały się szare total looki, również takie, które wpisują się w szalenie teraz modny, wyrazisty power dressing. Na wybiegach zaprezentowano mnóstwo monochromatycznych garniturów, garsonek, dwuczęściowych kostiumów, klasycznych płaszczy i minimalistycznych sukienek – na przykład w kolekcjach Gucci, Fendi, Bottegi Venety, Khaite czy wspomnianej już Prady.

Szarość ukochały sobie również takie celebrytki jak Jennifer Lawrence, Zendaya, Eva Longoria, Rosie Huntington-Whiteley czy Hailey Bieber. Te i wiele innych gwiazd już od wiosny tego roku pojawiały się całe na szaro – w minimalistycznych, nowoczesnych stylizacjach. Jak widać, „dyskretny luksus” również tej jesieni ma się bardzo dobrze.

Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich
Moda
Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Moda
Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?