Witryna warszawskiego butiku jedną z najpiękniejszych na świecie

Wiosenna witryna butiku marki Hermès w Warszawie, zaprojektowana przez pracownię Window Stories by Malwa Malwiny Rytych, znalazła się wśród finalistów prestiżowego konkursu Frame Awards. Będzie walczyć o tytuł najpiękniejszej na świecie.

Publikacja: 10.10.2023 16:01

„Wykonanie tych witryn było przedsięwzięciem społecznym” – mówiła autorka, Malwina Rytych, komentują

„Wykonanie tych witryn było przedsięwzięciem społecznym” – mówiła autorka, Malwina Rytych, komentując znalezienie się wśród finalistów konkursu Frame Awards. „Wykorzystane elementy zostały wytworzone przez lokalnych podwykonawców oraz studentów. Skupiliśmy się na ręcznym wykonaniu”.

Foto: Robert Świerczyński

Już za kilka dni poznamy zwycięzców międzynarodowego konkursu Frame Awards 2023, poświęconego szeroko pojętemu designowi. W kategorii „Witryny sklepowe” nominowano dzieło polskiej projektantki, Malwiny Rytych z pracowni Window Stories by Malwa. Mowa o witrynie butiku marki Hermès na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.

Witryna warszawskiego butiku Hermès w finale międzynarodowego konkursu 

Metalowa konewka, którą trzyma pomarańczowa rękawiczka Hermèsa, a z której „wylewa się” apaszka tejże marki. Do tego uskrzydlone portmonetki, papierowe kwiaty, ptaki z włóczki – i porozkładane nonszalancko produkty Hermèsa. To wszystko i jeszcze więcej umieściła w witrynie sklepu francuskiej marki projektantka Malwina Rytych, założycielka pracowni Window Stories by Malwa.

Czytaj więcej

Generacja Z ma dość życia w stresie i presji. „Snail Girl” to nowy wzorzec

Projekt pod tytułem „Zdziwienie” pojawił się w oknach sklepu Hermès wiosną 2023 roku i to właśnie ta pora roku stała się główną inspiracją dla projektantki. Utrzymany w estetyce realizmu magicznego projekt kipi wiosennymi kolorami za sprawą kwiatów z papierowej krepy, osadzonych na wydzierganych z włóczki, wijących się zielonych łodygach.

Kompozycja składa się z dwóch segmentów. Prozaiczne przedmioty (drewniane okno, konewka) oraz budząca się do życia przyroda mieszają się tu z luksusowymi wyrobami marki Hermès, między innymi porcelanową zastawą. „Otwieramy okno i zapraszamy wiosnę do domu. To czas na herbatkę z nową porą roku” – opisuje swój projekt Rytych.

Tytułowe zdziwienie było zamierzonym efektem połączenia luksusu z pogodną prozą życia. „Wiosna co roku zadziwia nas nowymi kolorami, ptakami budującymi swoje gniazda i kwitnącymi kwiatami. Dla niektórych wiosna zaczyna się też od bardzo konkretnych, zwyczajnych czynności” – czytamy w opisie projektu. „Bohaterem obydwu scen jest niewidzialny mieszkaniec, którym mógłby być każdy z nas” – podsumowuje swoją kreację projektantka.

W przygotowaniu witryny brała udział spora grupa artystów i rzemieślników z całej Polski – większość elementów wystawy powstała ręcznie. Autorka projektu chciała w ten sposób podkreślić ponadczasową, wciąż aktualną wartość pozornie „oldskulowego” rzemiosła.

Autorem zdjęć witryny warszawskiego butiku Hermès jest Robert Świerczyński.

Butik Hermes w Warszawie i Malwina Rytych: magia witryn sklepowych

Jeżeli nasz wzrok przykuje oryginalna, wyrazista i nieco surrealistyczna witryna sklepowa przy którejś z warszawskich ulic, to są duże szanse, że zaprojektowała ją właśnie Malwina Rytych. Projektantce udało się wypracować własny styl, który przemyca w swoich witrynach, choć oczywiście każda z nich jest zupełnie inna.

Malwina Rytych projektowanie witryn sklepowych zaczęła tuż po studiach na kierunku „Projektowanie przestrzeni sprzedażowych” w międzynarodowej szkole projektowania i inżynierii Elisava w Barcelonie. Niebawem otworzyła własną pracownię.

Oprócz kilkukrotnej już współpracy z marką Hermès, Rytych projektowała witryny między innymi dla Porsche, Christiana Louboutina, cukierni Lukullus, projektantów Ani Kuczyńskiej i Łukasza Jemioła, marki Annabelle Minerals czy perfumerii Galilu, Dyptique i Mood Scent Bar. Jak sama twierdzi, w projektowaniu witryn sklepowych potrzebna jest odrobina szaleństwa – i wydaje się, że takie podejście się sprawdza.

Już za kilka dni poznamy zwycięzców międzynarodowego konkursu Frame Awards 2023, poświęconego szeroko pojętemu designowi. W kategorii „Witryny sklepowe” nominowano dzieło polskiej projektantki, Malwiny Rytych z pracowni Window Stories by Malwa. Mowa o witrynie butiku marki Hermès na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.

Witryna warszawskiego butiku Hermès w finale międzynarodowego konkursu 

Pozostało 90% artykułu
Moda
To było najbardziej pożądane logo 2023 roku. Triumf hiszpańskiego domu mody
Moda
Największy na świecie sklep Zary otwarty. Mniejsze butiki tej marki będą znikać
Moda
Lidl ma nową ofertę na święta. Będzie wypożyczać swetry świąteczne
Moda
Dr Martens zatrudnił dyrektora z Apple. Ma podnieść słynną markę z kolan
Moda
Biżuteria w stylu księżnej Diany robi furorę. To efekt serialu „The Crown”
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?