Adidas na całym świecie kojarzy się z motywem trzech pasków. Dlatego w 2007 roku przedstawiciele niemieckiego koncernu Adidasa zarzucili amerykańskiemu projektantowi Thomowi Browne’owi, że wykorzystuje w swoich kolekcjach ubrań znak towarowy zastrzeżony przez tę firmę.
Nikt wówczas nie przypuszczał, jak długi może to być spór. Ponad dekadę temu niemiecki gigant odzieży zarzucił Browne'owi, że jego ubrania mogą „wprowadzać konsumentów w błąd”. Powód? Pojawiał się w nich motyw równolegle biegnących pasków, co – według niemieckiej marki – „mogło budzić jednoznaczne skojarzenia ze znakiem towarowym Adidasa”. Projektant ostatecznie poszedł na ugodę i w swoich kolekcjach, zamiast trzech, zaczął wykorzystywać motyw czterech pasków.
Adidas przegrał batalię o prawo do trzech pasków
Mimo że Adidas początkowo zaakceptował tę zmianę, w 2018 roku postanowił wrócić do sprawy. Stało się to niedługo po tym, jak 85 proc. akcji firmy Thoma Browne'a za 500 mln dolarów kupił włoski dom mody Ermenegildo Zegna, w którym Browne pełni rolę dyrektora kreatywnego i posiada 15 proc. udziałów.
Czytaj więcej
Amerykańska marka New Balance pozwała do sądu włoskiego producenta butów, firmę Golden Goose. Spór dotyczy rzekomego kopiowania niezwykle popularnych obecnie flagowych modeli butów sportowych firmy New Balance.
3 stycznia 2023 roku pełnomocnicy Adidasa zdecydowali się złożyć w sądzie rejonowym na Manhattanie pozew przeciwko firmie, do której należy marka Thom Browne. Niemcy po raz kolejny podkreślali wówczas, że „mamy do czynienia z imitowaniem trzech równoległych pasków, będącym znakiem towarowym Adidasa”.