Mieli pieniądze i pozycję, co pozwalało im wieść wygodne życie. Byli pewni siebie, zachłyśnięci sukcesem i szybką karierą. Mowa o yuppies, specyficznej grupie mieszkańców wielkich miast, która pojawiła się w Ameryce lat 80.
Yuppie stawiali na ostentacyjną konsumpcję. Wyróżniał ich też charakterystyczny styl, który miał podkreślać ich pozycję, pewność siebie i energię. Ta estetyka znowu staje się popularna wśród mężczyzn, wbrew kryzysowi i niepewności, która zapanowała na świecie.
Styl yuppie znowu modny
Lata 80. ubiegłego stulecia były w Stanach Zjednoczonym okresem prosperity. Na czele kraju stał prezydent Ronald Reagan, którego zdecydowana, neoliberalna polityka spowodowała dynamiczny rozwój amerykańskiej gospodarki.
To właśnie wtedy na Wall Street i w innych biznesowych dzielnicach amerykańskich miast wykształciła się specyficzna grupa społeczna – yuppies (Skrót od Young, Upwardly Mobile Professionals – młodzi profesjonaliści pnący się po drabinie społecznej). Byli to przeważnie bardzo dobrze zarabiający młodzi mężczyźni, wykształceni, ambitni, pewni siebie – i mniej lub bardziej cyniczni.
Czytaj więcej
Po potężnym kryzysie wizerunkowym z 2022 roku, dom mody Balenciaga znalazł się w tarapatach. Potrzebna była zmiana, która odciągnie uwagę od oskarżeń o promowanie pedofilii. Balenciaga przypuściła ofensywę wizerunkową. Jej efekty zobaczyliśmy w Cannes.