Wraca moda na spodnie i spódnice „bojówki”. To zasługa generacji Z

Styl cargo znów jest na czasie. W tym sezonie spodnie „bojówki”, a także kurtki czy spódnice z kieszeniami można niemal na każdą okazję. Powrót tej mody sprzed 20 lat zawdzięczamy generacji Z, która pokochała styl militarny w modzie.

Publikacja: 15.05.2023 11:07

Spodnie i spódnice cargo znowu stały się popularne.

Spodnie i spódnice cargo znowu stały się popularne.

Foto: Miguel Carraça

Trendy w kobiecej modzie wracają do nas co jakiś czas — i podobnie jest ze stylem cargo, co zawdzięczamy przedstawicielkom najmłodszego pokolenia. Powodowane nostalgią za minioną epoką miłośniczki mody sięgają nie tylko po obszerne bojówki, ale też spódnice, kurtki i inne ubrania z dużą ilością pojemnych kieszeni.

Praktyczne zaskakująco stylowe. Bojówki i spódnice cargo królują na wybiegach

Przez ponad dwie dekady świat mody zapomniał o stylu cargo, który kojarzył się z ubiorem turysty czy kiczowatą estetyką z początku tego tysiąclecia. Tak było aż do teraz, kiedy obszerne spodnie, a także inne elementy garderoby wyposażone w pojemne kieszenie stały ponownie wróciły na ulice.

Czytaj więcej

Wraca słynna przed laty włoska marka luksusowa. Wskrzesi ją egipski milioner

Militarno-outdoorowa estetyką rodem z lat 90. i wczesnych 2000. zainteresowali się też czołowi kreatorzy mody. Oprócz dosłownych nawiązań do klasycznych modeli sprzed dwóch-trzech dekad nie zabrakło też bardziej szykownych odsłon stylistyki cargo. Obok typowego bawełnianego khaki i dżinsu na wybiegach pojawiły się też modele z jedwabiu, a nawet organzy w najrozmaitszych kolorach.

Bardziej eleganckie oblicze stylu cargo, w którym śmiało można podbijać czerwone dywany i cocktail bary wielkich miast, zaproponowała na przykład marka Louis Vuitton. Nicolas Ghesquiere zaprojektował dla francuskiego domu mody złociste bojówki z kontrastowymi kieszeniami.

W podobnym kierunku poszła też marka Blumarine — za sprawą jedwabnego kompletu z bojówkami w żywym odcieniu błękitu. Z kolei Olivier Rousteing w kolekcji dla Balmain ozdobił bojówki malarskim printem. Cargo w miejskim stylu zaprezentowała też Isabel Marant, proponując bojówki w pastelowych odcieniach, a także skórzane spodnie i spódniczki — oczywiście z kieszeniami.

Po oliwkowozielone, beżowe, brązowe i czarne klasyki, a także dżins sięgnęły z kolei takie marki jak Coperni, Givenchy i Miu Miu. W wiosenno-letnich kolekcjach pojawiły się bojówki i spódnice o pełnej długości i do kolan, a także nawiązujące do outdooru kurtki z dużymi kieszeniami.

Sieciówki i internetowe platformy sprzedażowe błyskawicznie podchwyciły ten trend. Nie ma sklepu, w którym nie można by było znaleźć przynajmniej jednego modelu wpisującego się w styl cargo.

Im więcej kieszeni, tym lepiej. Styl cargo znów wraca na ulice

Już w ubiegłym roku analitycy modowych trendów przewidywali, że wiosną 2023 roku duże, pojemne kieszenie przykują uwagę „fashionistek”. Nie pomylili się — po stylizacje, które pamiętamy z teledysków takich zespołów jak Spice Girls czy TLC sprzed 20-30 lat sięgają przedstawicielki pokolenia Z, ale również „milenialki”, które dorastały w tamtych czasach.

Boom na styl cargo widać było nie tylko w kolekcjach na sezon wiosna/lato 2023. Estetyka ta ponownie zyskała w ostatnim czasie skokowy wzrost zainteresowania miłośniczek mody rozglądających się za nowymi trendami, które chciałyby włączyć do swojej wiosennej garderoby.

Bardzo modne okazują się zwłaszcza długie spódnice w stylu cargo. Analitycy platformy zakupowej Stylight zauważają, że na stronie tej szukało tych modeli aż o tysiąc procent więcej użytkowniczek niż rok wcześniej.

Według obserwatorów modowych trendów długie, praktyczne spódnice zastąpią w tym roku ultrakrótkie spódniczki mini, które miały w ostatnim czasie swoje bardzo głośne pięć minut. Na Stylight modele te zanotowały 36-procentowy wzrost zainteresowania w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich
Moda
Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Moda
Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?