Wraca moda na spodnie i spódnice „bojówki”. To zasługa generacji Z

Styl cargo znów jest na czasie. W tym sezonie spodnie „bojówki”, a także kurtki czy spódnice z kieszeniami można niemal na każdą okazję. Powrót tej mody sprzed 20 lat zawdzięczamy generacji Z, która pokochała styl militarny w modzie.

Publikacja: 15.05.2023 11:07

Spodnie i spódnice cargo znowu stały się popularne.

Spodnie i spódnice cargo znowu stały się popularne.

Foto: Miguel Carraça

Trendy w kobiecej modzie wracają do nas co jakiś czas — i podobnie jest ze stylem cargo, co zawdzięczamy przedstawicielkom najmłodszego pokolenia. Powodowane nostalgią za minioną epoką miłośniczki mody sięgają nie tylko po obszerne bojówki, ale też spódnice, kurtki i inne ubrania z dużą ilością pojemnych kieszeni.

Praktyczne zaskakująco stylowe. Bojówki i spódnice cargo królują na wybiegach

Przez ponad dwie dekady świat mody zapomniał o stylu cargo, który kojarzył się z ubiorem turysty czy kiczowatą estetyką z początku tego tysiąclecia. Tak było aż do teraz, kiedy obszerne spodnie, a także inne elementy garderoby wyposażone w pojemne kieszenie stały ponownie wróciły na ulice.

Czytaj więcej

Wraca słynna przed laty włoska marka luksusowa. Wskrzesi ją egipski milioner

Militarno-outdoorowa estetyką rodem z lat 90. i wczesnych 2000. zainteresowali się też czołowi kreatorzy mody. Oprócz dosłownych nawiązań do klasycznych modeli sprzed dwóch-trzech dekad nie zabrakło też bardziej szykownych odsłon stylistyki cargo. Obok typowego bawełnianego khaki i dżinsu na wybiegach pojawiły się też modele z jedwabiu, a nawet organzy w najrozmaitszych kolorach.

Bardziej eleganckie oblicze stylu cargo, w którym śmiało można podbijać czerwone dywany i cocktail bary wielkich miast, zaproponowała na przykład marka Louis Vuitton. Nicolas Ghesquiere zaprojektował dla francuskiego domu mody złociste bojówki z kontrastowymi kieszeniami.

W podobnym kierunku poszła też marka Blumarine — za sprawą jedwabnego kompletu z bojówkami w żywym odcieniu błękitu. Z kolei Olivier Rousteing w kolekcji dla Balmain ozdobił bojówki malarskim printem. Cargo w miejskim stylu zaprezentowała też Isabel Marant, proponując bojówki w pastelowych odcieniach, a także skórzane spodnie i spódniczki — oczywiście z kieszeniami.

Po oliwkowozielone, beżowe, brązowe i czarne klasyki, a także dżins sięgnęły z kolei takie marki jak Coperni, Givenchy i Miu Miu. W wiosenno-letnich kolekcjach pojawiły się bojówki i spódnice o pełnej długości i do kolan, a także nawiązujące do outdooru kurtki z dużymi kieszeniami.

Sieciówki i internetowe platformy sprzedażowe błyskawicznie podchwyciły ten trend. Nie ma sklepu, w którym nie można by było znaleźć przynajmniej jednego modelu wpisującego się w styl cargo.

Im więcej kieszeni, tym lepiej. Styl cargo znów wraca na ulice

Już w ubiegłym roku analitycy modowych trendów przewidywali, że wiosną 2023 roku duże, pojemne kieszenie przykują uwagę „fashionistek”. Nie pomylili się — po stylizacje, które pamiętamy z teledysków takich zespołów jak Spice Girls czy TLC sprzed 20-30 lat sięgają przedstawicielki pokolenia Z, ale również „milenialki”, które dorastały w tamtych czasach.

Boom na styl cargo widać było nie tylko w kolekcjach na sezon wiosna/lato 2023. Estetyka ta ponownie zyskała w ostatnim czasie skokowy wzrost zainteresowania miłośniczek mody rozglądających się za nowymi trendami, które chciałyby włączyć do swojej wiosennej garderoby.

Bardzo modne okazują się zwłaszcza długie spódnice w stylu cargo. Analitycy platformy zakupowej Stylight zauważają, że na stronie tej szukało tych modeli aż o tysiąc procent więcej użytkowniczek niż rok wcześniej.

Według obserwatorów modowych trendów długie, praktyczne spódnice zastąpią w tym roku ultrakrótkie spódniczki mini, które miały w ostatnim czasie swoje bardzo głośne pięć minut. Na Stylight modele te zanotowały 36-procentowy wzrost zainteresowania w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Trendy w kobiecej modzie wracają do nas co jakiś czas — i podobnie jest ze stylem cargo, co zawdzięczamy przedstawicielkom najmłodszego pokolenia. Powodowane nostalgią za minioną epoką miłośniczki mody sięgają nie tylko po obszerne bojówki, ale też spódnice, kurtki i inne ubrania z dużą ilością pojemnych kieszeni.

Praktyczne zaskakująco stylowe. Bojówki i spódnice cargo królują na wybiegach

Pozostało 89% artykułu
Moda
Powstaje nowy gigant w branży mody. Niemcy chcą stać się nowym Amazonem
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Moda
Mark Zuckerberg ma nowy pomysł na biznes. Łacina i greka staną się popularne?
Moda
Najbogatszy Europejczyk pozbywa się jednej z marek. Stała się za mało luksusowa
Moda
Modułowe buty wydrukowane w 3D. Innowacyjny projekt polskiego designera
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka luksusowa na świecie. Dominacja na rynku wtórnym