Deep Purple: fiolet, najmodniejszy kolor jesieni, wraca we wszystkich odcieniach

Very Peri, czyli kolor roku 2022 według Pantone, kończy swoje panowanie tylko pozornie. Ten i inne odcienie z fioletowej palety nadal trzymają się w modzie bardzo mocno.

Publikacja: 03.10.2022 15:38

Deep Purple: fiolet, najmodniejszy kolor jesieni, wraca we wszystkich odcieniach

Foto: Vonecia Carswell

Jesienna aura sprawia, że automatycznie sięgamy po ubrania w kolorach kojarzących się właśnie z tą porą roku, a zatem po czerwienie, brązy, żółcienie i oliwkową zieleń. Dla kontrastu, marki modowe proponują na ten sezon kolor, który nie do końca kojarzy się z jesienią: fiolet, i to w wyjątkowo szerokiej palecie.

Głęboki fiolet – najmodniejszy kolor jesieni

Niezależnie od odcienia, fiolet niesie ze sobą mnóstwo energii, którą jest w stanie ożywić każdą stylizację. Udowadniają to czołowi projektanci, którzy proponują nam, abyśmy w tym sezonie bawiły się najrozmaitszymi odcieniami fioletu. W jesienno-zimowych kolekcjach fiolet pojawiał się w kreacjach za sprawą mocnych, pojedyncze akcenty, częściej jednak był głównym bohaterem, nadającym ton całej stylizacji.

Od głębokich śliwkowych odcieni aż po jasne pastele, którym na palecie barw jest już bardzo blisko do błękitu – na wybiegach przewijały się te i wiele innych odcieni fioletu. Co ciekawe, wydaje się też, że Very Peri nadal nie traci na aktualności.

Czytaj więcej

Cel: nie wyróżniać się. Dlaczego loga marek luksusowych wyglądają identycznie?

To właśnie kolor kwiatów barwinka pojawiał się w tweedowych kostiumach Chanel, kreacjach Stelli McCartney czy awangardowych projektach Off-White. Rozkloszowana skórzana spódnica w tym odcieniu stanowiła też mocny akcent w kolekcji Bottegi Venety, utrzymanej raczej w stonowanych barwach.

Dla kontrastu, domy mody Chet Lo, Balmain i Jil Sander zaproponowały silnie rozbielone fiolety, niejako zapowiadając, co będzie modne również w wiosną i latem 2023 roku. Podobnie było w kolekcji Giorgio Armani Privé – królowały w niej jasne, lawendowe odcienie, często wpadające w róż.

Wszystkie odcienie fioletu pojawiły się z kolei w jesienno-zimowych kolekcjach Valentino i Versace – zarówno jako drobne elementy projektów, jak i mocne total looki. Zuhair Murad postawił na bogate kreacje w odcieniu królewskiego, nasyconego fioletu, z kolei Wes Gordon, dyrektor kreatywny Caroliny Herrery, zestawiał głęboki fiolet z czerwieniami i różami.

Inne marki proponują, jak nosić fiolet nie tylko na wielkie wyjścia. Oversize’owe t-shirty i dzwony w kolorze śliwki pojawiły się w kolekcji Coach. Z kolei marki Blumarine i Tory Burch zestawiły klasyczne satynowe bluzki w kolorze oscylującym między fioletem a błękitem z szarym i brązowym dołem.

Fiolety zostanie w modzie na dłużej

Fiolet kojarzy się z bogatym, królewskim stylem. I nic dziwnego – ze względu na rzadkość fioletowego barwnika odzież w tym kolorze była niegdyś zarezerwowana wyłącznie dla arystokracji. Niezależnie od odcienia, fiolet natychmiast też wprowadzania w zrelaksowany nastrój, sprzyjający kreatywnemu myśleniu.

Mamy za sobą tygodnie mody w Kopenhadze, Nowym Jorku, Londynie, Mediolanie i Paryżu. Przeglądając, co proponują projektanci w swoich wiosenno-letnich kolekcjach, nietrudno zauważyć, że fiolet będzie jednym z kilku najważniejszych kolorów następnego sezonu.

Tym razem jednak takie domy mody jak Molly Goddard czy Fendi akcent stawiały na jasną stronę fioletowej mocy, choć w kolekcji Gucci na wiosnę/lato 2023 fiolet kilkukrotnie pojawił się w bardzo różnych odcieniach. Moda na ubrania we fioletowej tonacji z pewnością nie zakończy się tej jesieni i zostanie z nami co najmniej do wiosny.

Moda
Nadchodzi powolna śmierć trendów? Producenci ubrań mają problem z generacją Z
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Moda
Król „cichego luksusu” kwitnie w czasach kryzysu. Doskonałe wyniki
Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich