Marka Ferragamo do niedawna miała fantazyjny, stylizowany i bardzo oryginalny logotyp, który wyraźnie wyróżniał się na tle innych marek . Niedawno skrócono nie tylko oficjalną nazwę marki do jednego słowa „Ferragamo”, ale również zmieniono wygląd loga. Teraz składa się z wielkich, prostych liter, przez co upodobniła się do wielu innych log marek z branży mody.
Logotypy marek luksusowych: mniej znaczy więcej
Białe na czarnym tle lub odwrotnie, pisane wielkimi, grubymi i najlepiej bezszeryfowymi literami – tak właśnie wygląda logo idealne, na miarę XXI wieku. Przynajmniej w opinii speców od marketingu, którzy doradzają markom z wyższej półki, co mogą zrobić, aby jak najbardziej uwspółcześnić swój wizerunek i zwrócić uwagę kolejnych pokoleń klientów.
Okazuje się, że w branży mody przepisem na sukces jest maksymalne uproszczenie loga, które nie będzie wyróżniało się spośród innych z tej samej branży. W trend ten wpisał się dom mody Salvatore Ferragamo, który – na ową nowoczesną modłę – dokonał niezwykle radykalnej zmiany wyglądu swojego loga.
Dotychczasowe, bardzo charakterystyczne logo Ferragamo, marki, której początek dał włoski projektant butów, Salvatore Ferragamo, miało formę odręcznego podpisu założyciela. Funkcjonowało ono od lat 80., a jego wcześniejsza, dość podobna wersja – od lat 60. ubiegłego stulecia.