Popularność marek w poszczególnych krajach na całym świecie sprawdzili eksperci brytyjskiego serwisu Money.co.uk. Ich analizy pokazały, że jeśli chodzi o popularność, Zalando niepodzielnie rządzi w większości krajów Europy.
Zalando – odzieżowy potentat w Europie
Analityków interesowało, które marki odzieżowe cieszą się największą popularnością na poszczególnych kontynentach, a także w poszczególnych krajach. Przeanalizowali w tym celu dane z wyszukiwarki Google.
Porównując wyniki sprzed roku, autorzy raportu wskazali na kilka ciekawych zmian. W 2021 roku marką modową numer 1 dla Polaków okazało się Zalando, niemiecki sklep internetowy sprzedający ubrania. To duża zmiana, bo w 2020 roku najpopularniejszą marką modową w Polsce była droga, luksusowa i kontrowersyjna Balenciaga.
Czytaj więcej
„Szybka moda” musi zniknąć w ciągu obecnej dekady – mówi Robert Gentz, szef Zalando w rozmowie z „Financial Times” i zapowiada, że jego firma chce wywierać presję na branżę mody, by stała się bardziej ekologiczna.
Zalando równie chętnie wybierają też klienci i klientki w takich krajach jak Niemcy, Włochy, Francja, Czechy, Węgry, Austria, a także Norwegia, Szwecja czy Finlandia. Unia Europejska to w dużej mierze królestwo Zalando, które rządzi na unijnym rynku. Wyjątek stanowią Hiszpania, Portugalia oraz kraje bałkańskie – tam dominuje Zara.