Szukaj

Nowość słynnego producenta lodów: oto desery lodowe dla psów

Wydatki na zwierzęta domowe w ostatnich latach poszybowały w górę. Najchętniej na swoje czworonogi wydają milenialsi. Do walki o ten bardzo cenny rynek włączają się producenci z różnych branż, także producenci lodów.

Posiadacze psów wiedzą doskonale, że ich pupile nie mogą jeść czekolady. To jednak nie znaczy, że nigdy nie spróbują żadnego deseru. To jedynie kwestia tego, jaki będzie to deser. Ben & Jerry’s, słynny amerykański producent lodów, przygotował pierwszą linię deserów przeznaczonych dla psów.

Lody dla psów od Ben&Jerry’s

Przysmak dostępny jest w dwóch smakach – masła orzechowego z preclami oraz dyni z ciastkeczkami. Na razie produkt trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, ale w przyszłości może pojawić się też na innych rynkach.

Czytaj też: Ta firma stworzyła karmę dla psów z mięsa wegańskiego

Ben & Jerry’s chce w ten sposób wykorzystać nie tylko rosnące zapotrzebowanie na jakościowe jedzenie i inne udogodnienia dla zwierząt. W ostatnich latach w USA znacznie wzrosła liczba posiadaczy psów – między 2015 a 2020 rokiem na czworonoga zdecydowało się 6,5% gospodarstw domowych więcej niż dotychczas, a w całym kraju jest ich prawie 85 milionów. Wg firmy Euromonitor jeszcze większy wzrost osiągnęły wydatki na zwierzęta – dzięki skokowi o 44% wyniosły 5,5 miliarda dolarów.

Choć decyzja Ben & Jerry’s wydaje się podyktowana świeżymi rynkowymi trendami, to nie brak przykładów na to, że inne firmy spożywcze od dłuższego czasu poważnie traktują cały segment żywności dla zwierząt. Jak wylicza agencja Associated Press, General Mills, właściciel marek Cheerios i Haagen-Dazs w 2018 kupił firmę Blue Buffalo, specjalizującą się w produkcji karmy dla psów i kotów, wcześniej podobnych inwestycji dokonały Smucker czy Nestle.

Lindsay Bumps z działu marketingu Ben & Jerry’s, powiedziała w rozmowie z AP, że podczas pracy nad deserami dla psów firma współpracowała z lekarzami weterynarii, dzięki temu, jej zdaniem, udało się przygotować produkt w pełni bezpieczny i lekkostrawny dla zwierząt. Sama marka w pandemii odnotowała wzrost sprzedaży o ok. 10%, wynikający zdaniem samej Bumps z nagradzania się porcjami lodów w trudnym i stresującym okresie lockdownu czy kupowania większych ilości żywności na zapas z powodu rzadszych wizyt w sklepach.

Zamknij
Zamknij