Reklama
Rozwiń
Reklama

Najlepsi pracodawcy w świecie mody: Potentat branży luksusowej na czele listy

Która marka odzieżowa jest najlepszym pracodawcą? Zbadali to twórcy serwisu internetowego Business of Fashion na podstawie globalnego badania wśród osób pracujących w branży mody.

Publikacja: 29.07.2025 14:48

Butik marki Louis Vuitton w Szanghaju. Francuski dom mody zajął 10. miejsce w rankingu najlepiej oce

Butik marki Louis Vuitton w Szanghaju. Francuski dom mody zajął 10. miejsce w rankingu najlepiej ocenianych pracodawców w branży mody, a koncern LVMH – do którego należy marka Louis Vuitton – pierwsze.

Foto: Raul Ariano/Bloomberg

Zdobycie posady w znanej marki odzieżowej to spełnienie marzeń i pierwszy krok w karierze. Eksperci z branżowego serwisu Business of Fashion zapytali osoby pracujące w branży mody, aby wskazały firmy odzieżowe, które ich zdaniem są najlepszymi pracodawcami.

Badanie przeprowadzono w gronie ponad tysiąca osób z 74 krajów. Respondenci zajmują posady na różnych szczeblach i reprezentowali różne grupy wiekowe.

Najlepsi pracodawcy w branży mody: LVMH na czele

Badanych poproszono o wskazanie trzech firm, w których najbardziej chcieliby pracować, a także o podanie trzech powodów swojego wyboru. Respondenci oceniali marki pod kątem takich kryteriów jak między innymi reputacja danej firmy w branży, jej wartości i kultura organizacyjna, wysokość zarobków, perspektywy rozwoju i benefity pracownicze.

Czytaj więcej

Koniec blandyfikacji w świecie mody. Znane marki stawiają na styl „old money”

Ranking 20 najlepszych pracodawców w branży mody powstał na podstawie częstotliwości, z jaką dane firmy pojawiały się w odpowiedziach respondentów. Autorzy badania wzięli pod uwagę również fakt, czy daną firmę wymieniano jako pierwszy, drugi, czy trzeci wybór danej osoby

Reklama
Reklama

Najlepszym pracodawcą w branży mody zdaniem respondentów okazał się francuski koncern LVMH. To największe na świecie przedsiębiorstwo działające w branży luksusowej, które w swoim portfolio posiada 75 marek, w tym Louis Vuitton, Dior, Fendi, Sephora, Tiffany & Co. czy Loewe.

Najczęstszym powodem, dla którego respondenci wybierali LVMH, był poziom zarobków. Tuż za nim najczęściej wskazywano ponadto na reputację firmy i możliwości rozwoju w jej strukturach. W dodatkowych komentarzach jako inne atrakcyjne cechy francuskiego koncernu badani wskazywali też na jego wielkość, globalny zasięg, status lidera branży, a także renomę marek należących do LVMH.

Koncern LVMH najlepszym pracodawcą w branży mody

Na drugim miejscu znalazł się dom mody Chanel. Wśród najmocniejszych stron tej firmy jako pracodawcy ankietowani wskazali podobne cechy, jak w przypadku LVMH.

Niektórzy respondenci określili prezeskę Chanel Leenę Nair jako „inspirującą liderkę”, inni stwierdzili, że chcieliby pracować u boku Matthieu Blazy’ego, dyrektora artystycznego Chanel. Dla części badanych istotne jest też bogate dziedzictwo i charakterystyczny styl francuskiego domu mody.

Podium najlepszych pracodawców zamyka słynąca z kultowych torebek francuska marka Hermès. Wśród kluczowych cech wskazano nacisk na rzemieślniczą jakość wyrobów Hermèsa, spójny i autentyczny wizerunek marki oraz fakt, że stanowi ona synonim luksusu.

W czołowej dziesiątce znalazły się kolejno marki: Prada, Dior, Loewe, Patagonia, Brunello Cucinelli, Adidas oraz Louis Vuitton i McQueen (dawniej: Alexander McQueen) ex aequo na miejscu dziesiątym. Na kolejnych pozycjach uplasowały się ponadto: Nike, Bottega Veneta, Acne Studios, Jacquemus, Cartier, Ralph Lauren, Burberry, Alaïa, Stella McCartney i COS.

Reklama
Reklama

Najlepsi pracodawcy w branży mody: 

1. LVMH

2. Chanel

3. Hermès

4. Prada

5. Dior

6. Loewe

Reklama
Reklama

7. Patagonia

8. Brunello Cucinelli

9. Adidas

10. Louis Vuitton i McQueen (ex aequo)

Zdobycie posady w znanej marki odzieżowej to spełnienie marzeń i pierwszy krok w karierze. Eksperci z branżowego serwisu Business of Fashion zapytali osoby pracujące w branży mody, aby wskazały firmy odzieżowe, które ich zdaniem są najlepszymi pracodawcami.

Badanie przeprowadzono w gronie ponad tysiąca osób z 74 krajów. Respondenci zajmują posady na różnych szczeblach i reprezentowali różne grupy wiekowe.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Moda
Nowe zasady mody biurowej. Cichy luksus, mokasyny i mężczyźni w perłach
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Moda
Branża luksusowa schodzi na ziemię. Klienci chcą, by sprzedawać im emocje
Moda
Jak przekonać pokolenie Z do małżeństw? Nowy plan giganta rynku sukni ślubnych
Moda
Rusza flagowy sklep Uniqlo w Warszawie. Debiut innowacyjnej usługi Re.Uniqlo
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Moda
Nowy projekt buntowników świata mody. Te ubrania pielęgnują skórę jak kosmetyki
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama