Reklama

Najlepsi pracodawcy w świecie mody: Potentat branży luksusowej na czele listy

Która marka odzieżowa jest najlepszym pracodawcą? Zbadali to twórcy serwisu internetowego Business of Fashion na podstawie globalnego badania wśród osób pracujących w branży mody.

Publikacja: 29.07.2025 14:48

Butik marki Louis Vuitton w Szanghaju. Francuski dom mody zajął 10. miejsce w rankingu najlepiej oce

Butik marki Louis Vuitton w Szanghaju. Francuski dom mody zajął 10. miejsce w rankingu najlepiej ocenianych pracodawców w branży mody, a koncern LVMH – do którego należy marka Louis Vuitton – pierwsze.

Foto: Raul Ariano/Bloomberg

Zdobycie posady w znanej marki odzieżowej to spełnienie marzeń i pierwszy krok w karierze. Eksperci z branżowego serwisu Business of Fashion zapytali osoby pracujące w branży mody, aby wskazały firmy odzieżowe, które ich zdaniem są najlepszymi pracodawcami.

Badanie przeprowadzono w gronie ponad tysiąca osób z 74 krajów. Respondenci zajmują posady na różnych szczeblach i reprezentowali różne grupy wiekowe.

Najlepsi pracodawcy w branży mody: LVMH na czele

Badanych poproszono o wskazanie trzech firm, w których najbardziej chcieliby pracować, a także o podanie trzech powodów swojego wyboru. Respondenci oceniali marki pod kątem takich kryteriów jak między innymi reputacja danej firmy w branży, jej wartości i kultura organizacyjna, wysokość zarobków, perspektywy rozwoju i benefity pracownicze.

Czytaj więcej

Koniec blandyfikacji w świecie mody. Znane marki stawiają na styl „old money”

Ranking 20 najlepszych pracodawców w branży mody powstał na podstawie częstotliwości, z jaką dane firmy pojawiały się w odpowiedziach respondentów. Autorzy badania wzięli pod uwagę również fakt, czy daną firmę wymieniano jako pierwszy, drugi, czy trzeci wybór danej osoby

Reklama
Reklama

Najlepszym pracodawcą w branży mody zdaniem respondentów okazał się francuski koncern LVMH. To największe na świecie przedsiębiorstwo działające w branży luksusowej, które w swoim portfolio posiada 75 marek, w tym Louis Vuitton, Dior, Fendi, Sephora, Tiffany & Co. czy Loewe.

Najczęstszym powodem, dla którego respondenci wybierali LVMH, był poziom zarobków. Tuż za nim najczęściej wskazywano ponadto na reputację firmy i możliwości rozwoju w jej strukturach. W dodatkowych komentarzach jako inne atrakcyjne cechy francuskiego koncernu badani wskazywali też na jego wielkość, globalny zasięg, status lidera branży, a także renomę marek należących do LVMH.

Koncern LVMH najlepszym pracodawcą w branży mody

Na drugim miejscu znalazł się dom mody Chanel. Wśród najmocniejszych stron tej firmy jako pracodawcy ankietowani wskazali podobne cechy, jak w przypadku LVMH.

Niektórzy respondenci określili prezeskę Chanel Leenę Nair jako „inspirującą liderkę”, inni stwierdzili, że chcieliby pracować u boku Matthieu Blazy’ego, dyrektora artystycznego Chanel. Dla części badanych istotne jest też bogate dziedzictwo i charakterystyczny styl francuskiego domu mody.

Podium najlepszych pracodawców zamyka słynąca z kultowych torebek francuska marka Hermès. Wśród kluczowych cech wskazano nacisk na rzemieślniczą jakość wyrobów Hermèsa, spójny i autentyczny wizerunek marki oraz fakt, że stanowi ona synonim luksusu.

W czołowej dziesiątce znalazły się kolejno marki: Prada, Dior, Loewe, Patagonia, Brunello Cucinelli, Adidas oraz Louis Vuitton i McQueen (dawniej: Alexander McQueen) ex aequo na miejscu dziesiątym. Na kolejnych pozycjach uplasowały się ponadto: Nike, Bottega Veneta, Acne Studios, Jacquemus, Cartier, Ralph Lauren, Burberry, Alaïa, Stella McCartney i COS.

Reklama
Reklama

Najlepsi pracodawcy w branży mody: 

1. LVMH

2. Chanel

3. Hermès

4. Prada

5. Dior

6. Loewe

Reklama
Reklama

7. Patagonia

8. Brunello Cucinelli

9. Adidas

10. Louis Vuitton i McQueen (ex aequo)

Zdobycie posady w znanej marki odzieżowej to spełnienie marzeń i pierwszy krok w karierze. Eksperci z branżowego serwisu Business of Fashion zapytali osoby pracujące w branży mody, aby wskazały firmy odzieżowe, które ich zdaniem są najlepszymi pracodawcami.

Badanie przeprowadzono w gronie ponad tysiąca osób z 74 krajów. Respondenci zajmują posady na różnych szczeblach i reprezentowali różne grupy wiekowe.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Moda
Transakcja dekady w branży mody. Słynna marka luksusowa idzie pod młotek?
Moda
Chanel haute couture: Kolekcja jesień-zima 2025/26. Powrót na wrzosowiska
Moda
Największy od lat kryzys wizerunkowy branży dóbr luksusowych. „Komu można ufać?”
Moda
Nadchodzi era „mastiżu” w świecie mody. Chcemy luksusu, ale w nowym wydaniu
Moda
Koniec blandyfikacji w świecie mody. Znane marki stawiają na styl „old money”
Reklama
Reklama