Słynne wydawnictwo szuka dziennikarzy. Wymagania: pisanie tekstów o Taylor Swift

Amerykańskie wydawnictwo Gannett, jeden z czołowych wydawców w USA, opublikowało nietypowe ogłoszenie o pracę. Firma poszukuje dziennikarzy specjalizujących się w tematyce związanej z gwiazdą pop Taylor Swift.

Publikacja: 13.09.2023 15:21

Trwającą obecnie trasę koncertową Taylor Swift, zatytułowaną Eras Tour, określa się jako jedno z naj

Trwającą obecnie trasę koncertową Taylor Swift, zatytułowaną Eras Tour, określa się jako jedno z najważniejszych wydarzeń w popkulturze XXI wieku. Ocenia się, że przychód ze sprzedaży biletów przekroczy miliard dolarów.

Foto: ANGELA WEISS / AFP

O takiej pracy z pewnością marzy wielu fanów i fanek amerykańskiej gwiazdy pop Taylor Swift. Czołowe amerykańskie wydawnictwo Gannett, mające w swoim portfolio między innymi największy amerykański dziennik „USA Today”, opublikowało nietypowe ogłoszenie o pracę. Firma poszukuje dziennikarzy lub dziennikarek, których zadaniem będzie pisanie tekstów o Taylor Swift, jednej z czołowych gwiazd muzyki pop.

Amerykańskie wydawnictwo szuka dziennikarzy. Specjalizacja: Taylor Swift

„Szukamy pełnego energii dziennikarza, fotografa i specjalisty od mediów społecznościowych, który zaspokoi głód wiedzy na temat Taylor Swift stałym strumieniem treści na wielu platformach” – tak brzmi komunikat na jednym z amerykańskich serwisów agregujących ogłoszenia o pracę. Autorem tego autentycznego i zupełnie poważnego ogłoszenia jest Gannett, największe wydawnictwo w Stanach Zjednoczonych.

Czytaj więcej

Warszawski bar wśród najpiękniejszych w Europie. Prestiżowa nagroda za wnętrza

Osoba na stanowisku dziennikarza specjalizującego się w temacie piosenkarki pisałaby na łamach ogólnokrajowego „USA Today” i lokalnego „The Tennessean”. Treści jej autorstwa będą też trafiać do ponad 200 innych regionalnych serwisów w Stanach.

„Zmotywowany, kreatywny i prężny dziennikarz” – jak opisują sylwetkę idealnego redaktora autorzy ogłoszenia – będzie koncentrował się na bieżących trasach koncertowych Taylor Swift i nowych albumach artystki. Będzie też pisał „przemyślane analizy” dotyczące twórczości i kariery piosenkarki.

Dla niejednego fana lub fanki Taylor Swift, pragnących rozwijać się w branży mediów, z pewnością brzmi to jak praca marzeń – zwłaszcza że można ją wykonywać z każdego miejsca w USA (z wyjątkiem Alaski i Hawajów). Z pewnością nie jest to jednak praca dla amatora.

Wśród wymogów wymieniono między innymi wykształcenie dziennikarskie, komunikacyjne, marketingowe lub pokrewne, co najmniej pięcioletnie doświadczenie na stanowisku redaktora serwisu internetowego i udokumentowane sukcesy na tym polu. Konieczna jest też umiejętność pracy w zespole, znajomość języka obcego i prawo jazdy. Autorzy ogłoszenia proszą o CV, list motywacyjny w formie filmu i kilka próbek tekstów.

Taylor Swift – artystka, idolka, rekordzistka w świecie showbiznesu

Pochodząca z West Reading w stanie Pensylwania, 33-letnia Taylor Swift jest w branży showbiznesu fenomenem niezwykłym. Niedawno w Instytucie Clive’a Davisa na Uniwersytecie w Nowym Jorku powstał nawet poświęcony jej fakultet. Z pewnością jest o czym opowiadać – swoją karierę Swift zaczęła prawie 20 la temu i obecnie jej postać robi niebywałą furorę.

Amerykanka ma na koncie dziesięć albumów studyjnych, kilkadziesiąt nominacji i nagród branży muzycznej oraz – według szacunków „Forbesa” – około 780 milionów dolarów. Pobiła też kilka rekordów. Na pierwszych miejscach listy „Billboarda” znalazło się najwięcej albumów Taylor Swift jako artystki płci żeńskiej. Dotychczas rekord należał do Barbry Streisand.

Z kolei na liście „Billboard 200” równocześnie znalazło się aż 11 różnych albumów Swift – lepszy wynik w historii osiągnęli jedynie Beatlesi i Prince. W trakcie trwającej właśnie światowej trasy koncertowej „Eras” amerykanka już zarobiła najwięcej w historii showbiznesu.

Nic dziwnego, że informacje na temat Taylor Swift zajmują bardzo ważne miejsce w niemal wszystkich serwisach zajmujących się muzyką, showbiznesem i plotkami z życia gwiazd. Swift jest dość aktywną, płodną, a przede wszystkim szalenie popularną artystką, toteż dziennikarz piszący na jej temat z pewnością będzie miał sporo pracy.

O takiej pracy z pewnością marzy wielu fanów i fanek amerykańskiej gwiazdy pop Taylor Swift. Czołowe amerykańskie wydawnictwo Gannett, mające w swoim portfolio między innymi największy amerykański dziennik „USA Today”, opublikowało nietypowe ogłoszenie o pracę. Firma poszukuje dziennikarzy lub dziennikarek, których zadaniem będzie pisanie tekstów o Taylor Swift, jednej z czołowych gwiazd muzyki pop.

Amerykańskie wydawnictwo szuka dziennikarzy. Specjalizacja: Taylor Swift

Pozostało 88% artykułu
Biznes
Europejski „król luksusu” w tarapatach. Spadek wartości o 30 miliardów euro
Biznes
Sukcesja w polskich firmach. Ekspertka: Problemem jest „syndrom założyciela”
Biznes
Business Fashion Environment Summit 2024: moda w obliczu wielkich wyzwań
Biznes
„Efekt Tiktoka” dotknął kolejną branżę. Potentat nie nadąża z produkcją
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Kryzys w ulubionej marce odzieżowej generacji Z. „Przeprowadzka albo zwolnienie”
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska