Słynne wydawnictwo szuka dziennikarzy. Wymagania: pisanie tekstów o Taylor Swift

Amerykańskie wydawnictwo Gannett, jeden z czołowych wydawców w USA, opublikowało nietypowe ogłoszenie o pracę. Firma poszukuje dziennikarzy specjalizujących się w tematyce związanej z gwiazdą pop Taylor Swift.

Publikacja: 13.09.2023 15:21

Trwającą obecnie trasę koncertową Taylor Swift, zatytułowaną Eras Tour, określa się jako jedno z naj

Trwającą obecnie trasę koncertową Taylor Swift, zatytułowaną Eras Tour, określa się jako jedno z najważniejszych wydarzeń w popkulturze XXI wieku. Ocenia się, że przychód ze sprzedaży biletów przekroczy miliard dolarów.

Foto: ANGELA WEISS / AFP

O takiej pracy z pewnością marzy wielu fanów i fanek amerykańskiej gwiazdy pop Taylor Swift. Czołowe amerykańskie wydawnictwo Gannett, mające w swoim portfolio między innymi największy amerykański dziennik „USA Today”, opublikowało nietypowe ogłoszenie o pracę. Firma poszukuje dziennikarzy lub dziennikarek, których zadaniem będzie pisanie tekstów o Taylor Swift, jednej z czołowych gwiazd muzyki pop.

Amerykańskie wydawnictwo szuka dziennikarzy. Specjalizacja: Taylor Swift

„Szukamy pełnego energii dziennikarza, fotografa i specjalisty od mediów społecznościowych, który zaspokoi głód wiedzy na temat Taylor Swift stałym strumieniem treści na wielu platformach” – tak brzmi komunikat na jednym z amerykańskich serwisów agregujących ogłoszenia o pracę. Autorem tego autentycznego i zupełnie poważnego ogłoszenia jest Gannett, największe wydawnictwo w Stanach Zjednoczonych.

Czytaj więcej

Warszawski bar wśród najpiękniejszych w Europie. Prestiżowa nagroda za wnętrza

Osoba na stanowisku dziennikarza specjalizującego się w temacie piosenkarki pisałaby na łamach ogólnokrajowego „USA Today” i lokalnego „The Tennessean”. Treści jej autorstwa będą też trafiać do ponad 200 innych regionalnych serwisów w Stanach.

„Zmotywowany, kreatywny i prężny dziennikarz” – jak opisują sylwetkę idealnego redaktora autorzy ogłoszenia – będzie koncentrował się na bieżących trasach koncertowych Taylor Swift i nowych albumach artystki. Będzie też pisał „przemyślane analizy” dotyczące twórczości i kariery piosenkarki.

Dla niejednego fana lub fanki Taylor Swift, pragnących rozwijać się w branży mediów, z pewnością brzmi to jak praca marzeń – zwłaszcza że można ją wykonywać z każdego miejsca w USA (z wyjątkiem Alaski i Hawajów). Z pewnością nie jest to jednak praca dla amatora.

Wśród wymogów wymieniono między innymi wykształcenie dziennikarskie, komunikacyjne, marketingowe lub pokrewne, co najmniej pięcioletnie doświadczenie na stanowisku redaktora serwisu internetowego i udokumentowane sukcesy na tym polu. Konieczna jest też umiejętność pracy w zespole, znajomość języka obcego i prawo jazdy. Autorzy ogłoszenia proszą o CV, list motywacyjny w formie filmu i kilka próbek tekstów.

Taylor Swift – artystka, idolka, rekordzistka w świecie showbiznesu

Pochodząca z West Reading w stanie Pensylwania, 33-letnia Taylor Swift jest w branży showbiznesu fenomenem niezwykłym. Niedawno w Instytucie Clive’a Davisa na Uniwersytecie w Nowym Jorku powstał nawet poświęcony jej fakultet. Z pewnością jest o czym opowiadać – swoją karierę Swift zaczęła prawie 20 la temu i obecnie jej postać robi niebywałą furorę.

Amerykanka ma na koncie dziesięć albumów studyjnych, kilkadziesiąt nominacji i nagród branży muzycznej oraz – według szacunków „Forbesa” – około 780 milionów dolarów. Pobiła też kilka rekordów. Na pierwszych miejscach listy „Billboarda” znalazło się najwięcej albumów Taylor Swift jako artystki płci żeńskiej. Dotychczas rekord należał do Barbry Streisand.

Z kolei na liście „Billboard 200” równocześnie znalazło się aż 11 różnych albumów Swift – lepszy wynik w historii osiągnęli jedynie Beatlesi i Prince. W trakcie trwającej właśnie światowej trasy koncertowej „Eras” amerykanka już zarobiła najwięcej w historii showbiznesu.

Nic dziwnego, że informacje na temat Taylor Swift zajmują bardzo ważne miejsce w niemal wszystkich serwisach zajmujących się muzyką, showbiznesem i plotkami z życia gwiazd. Swift jest dość aktywną, płodną, a przede wszystkim szalenie popularną artystką, toteż dziennikarz piszący na jej temat z pewnością będzie miał sporo pracy.

O takiej pracy z pewnością marzy wielu fanów i fanek amerykańskiej gwiazdy pop Taylor Swift. Czołowe amerykańskie wydawnictwo Gannett, mające w swoim portfolio między innymi największy amerykański dziennik „USA Today”, opublikowało nietypowe ogłoszenie o pracę. Firma poszukuje dziennikarzy lub dziennikarek, których zadaniem będzie pisanie tekstów o Taylor Swift, jednej z czołowych gwiazd muzyki pop.

Amerykańskie wydawnictwo szuka dziennikarzy. Specjalizacja: Taylor Swift

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Biznes
Potentat branży luksusowej debiutuje z nową marką. Wyzwanie rzucone rywalom
Biznes
Polscy winiarze cieszą się z silnych mrozów. „Tegoroczne zbiory są wyjątkowe”
Biznes
Najlepiej zarabiający influencer na świecie chce kupić TikToka. Ma już inwestora
Biznes
Europejska marka luksusowa przejęta przez Chińczyków. Skusiły ich świetne wyniki
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes
Firma z Sycylii chce zablokować nowy biznes Zary. Spór o dwie litery w nazwie