Nowa kolekcja Swatch Bioceramic What If? Alternatywna wizja historii

Co by było gdyby? To pytanie zazwyczaj brzmi naiwnie, ale nie w tym przypadku. Otóż co by było, gdyby zmienić decyzję, od której zależała przyszłość nowoczesnego szwajcarskiego zegarmistrzostwa?

Publikacja: 22.08.2024 15:13

Kolekcja What If? to nawiązanie do początków marki Swatch.

Kolekcja What If? to nawiązanie do początków marki Swatch.

Foto: Materiały prasowe

W 1983 roku pojawił się Swatch – marka relatywnie tanich, innowacyjnych zegarków kwarcowych, które miały dać odpór ofensywie producentów z Japonii. Pomysł na Swatcha był genialnie prosty – tworzyć szwajcarskie zegarki, które będą zaskakiwać nie tylko ceną, ale też stylistyką, odwagą i świeżością spojrzenia. Przewagą Swatcha miało być to, na co nie nie potrafili wówczas zdobyć się producenci z Azji – kreatywność.

Pierwszy model Swatcha pojawił się w 1983 roku – i błyskawicznie zawojował rynek. Zanim jednak ujrzał światło dzienne, niezbędne były miesiące intensywnych narad i ustaleń dotyczących tego, jakie zegarki produkować. Padło na klasyczne modele z okrągłymi kopertami. Rozważano jednak różne koncepcje, także całkiem zaskakujące – na przykład z kopertami w formie kwadratu.

Swatch Ceramic What If? Ńowa kolekcja kwadratowych zegarków 

Po 40 latach od debiutu Swatch powrócił do tamtej koncepcji przedstawiając kolekcję What If?, która wprost nawiązuje do pomysłu na zegarki z kwadratową kopertą. 

Czytaj więcej

Moonswatch Snoopy 'Mission to the Moonphase New Moon': czarna strona Księżyca

Propozycja, choć odważna, okazała się trafiona, a nowa kolekcja wzbudziła duże zainteresowanie miłośników zegarków Swatcha. Pora na kolejną odsłonę tej kolekcji – zegarki What If? w klasycznych wersjach kolorystycznych – w czerni i bieli.

Materiały prasowe

Kwadratowa koperta w rozmiarze 33 mm x 33 mm jest z jednej strony stosunkowo niewielka (gdzie jej do rozmiarów TAG Heuer Monaco – 39x39 mm), więc dobrze leży na nadgarstku, ale jednocześnie jest na tyle duża, że trudno ją przeoczyć, stanowi więc wyrazisty akcent podkreślający indywidualny styl. Wewnątrz pracuje mechanizm kwarcowy napędzany przez baterię.

Materiały prasowe

Kopertę wykonano z innowacyjnego materiału Swatch Bioceramic – to kompozyt składający się w dwóch trzecich ze sproszkowanego ceramicznego tlenku cyrkonu, stosowanego w produkcji zegarków szwajcarskich wysokiej klasy, oraz w jednej trzeciej z materiału bio uzyskanego z oleju rycynowego. W efekcie powstaje tworzywo bardzo wytrzymałe, a przy tym przyjemne w dotyku, bo niezwykle gładkie. 

Choć to zegarek Swatcha, tarcze są minimalistyczne – jedynie indeksy godzinowe, okienko datownika i wskazanie dnia tygodnia na godzinie trzeciej, a także trzy bardzo klasyczne wskazówki.

Całość sprawia wrażenie zaskakującej hybrydy – z jednej strony widać tu mocne nawiązanie do klasycznego zegarmistrzostwa szwajcarskiego, z drugiej – kolekcja What If? po raz kolejny pokazuje to, co od chwili premiery stanowiło o sile Swatcha – odwagę i kreatywność. 

W 1983 roku pojawił się Swatch – marka relatywnie tanich, innowacyjnych zegarków kwarcowych, które miały dać odpór ofensywie producentów z Japonii. Pomysł na Swatcha był genialnie prosty – tworzyć szwajcarskie zegarki, które będą zaskakiwać nie tylko ceną, ale też stylistyką, odwagą i świeżością spojrzenia. Przewagą Swatcha miało być to, na co nie nie potrafili wówczas zdobyć się producenci z Azji – kreatywność.

Pierwszy model Swatcha pojawił się w 1983 roku – i błyskawicznie zawojował rynek. Zanim jednak ujrzał światło dzienne, niezbędne były miesiące intensywnych narad i ustaleń dotyczących tego, jakie zegarki produkować. Padło na klasyczne modele z okrągłymi kopertami. Rozważano jednak różne koncepcje, także całkiem zaskakujące – na przykład z kopertami w formie kwadratu.

Materiał Promocyjny
Tissot wkracza w nowoczesność z nowym PRX-em z włókna węglowego
Materiał promocyjny
Victorinox I.N.O.X.: dwa nowe modele zegarków. Hołd dla legendy
Zegarki
Omega Speedmaster „First Omega in Space”: pierwszy krok w chmurach
Zegarki
Certina DS-7 Chrono Auto: precyzja i sportowe geny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Artykuł promocyjny
Longines Legend Diver 39 mm: elegancja, wzornictwo i wydajność