Najdroższy Swatch w historii? Papież Franciszek oddał ulubiony zegarek na aukcję

Na aukcję charytatywną trafił należący do papieża Franciszka zegarek marki Swatch. Produkty tej firmy kosztują kilkaset złotych, ale ten zapewne osiągnie rekordową cenę. Środki zostaną przekazane fundacji wspierającej uczniów z całego świata.

Publikacja: 17.11.2022 14:16

Papież Franciszek podczas spotkania z wiceprezydentem USA Mike'iem Pence'em w 2020 roku. Na nadgarst

Papież Franciszek podczas spotkania z wiceprezydentem USA Mike'iem Pence'em w 2020 roku. Na nadgarstku hierarchy widoczny jego ulubiony Swatch.

Foto: Biały Dom, domena publiczna, Wikimedia Commons

Zegarki Swatch to jeden z symboli współczesnego szwajcarskiego zegarmistrzostwa. Tanie, nowoczesne, proste – są esencją tego, czym powinien być czasomierz, bez zbytków w postaci złoceń czy kosztownych dodatków. Swatch to nowoczesny zegarkowy minimalizm.

Franciszek dał się poznać jako papież stroniący od luksusów i watykańskiego przepychu, więc wybór Swatcha jako papieskiego zegarka nie powinien dziwić. Czarny czasomierz z prostą białą tarczą i datownikiem stał się nieodzownym akcesorium na papieskim nadgarstku. Towarzyszył mu podczas wielu oficjalnych spotkań.  Teraz ten zegarek będzie można wylicytować podczas internetowej aukcji charytatywnej 

Zegarek papieża Franciszka na aukcji charytatywnej 

„Papieski” model Swatch Ref. można kupić za około 300 złotych, ale egzemplarz, który należał do Franciszka jest wyjątkowy, więc trudno się dziwić, że chętnych na jego zakup w trakcie aukcji nie brakuje, obecnie cena papieskiego zegarka to 15 tysięcy dolarów. Do końca aukcji zostało jeszcze sporo czasu – jeśli licytacja nie osłabnie, może się okazać, że będzie to najdroższy zegarek marki Swatch. Szacuje się, że jego cena może sięgnąć 100 tysięcy dolarów. Osoba, która zaoferuje najwyższą kwotę otrzyma również list potwierdzający autentyczność zegarka,  podpisany przez papieskiego sekretarza, ks. Fabio Salerno.

Podczas aukcji licytowane są także zegarki należące do gwiazd i polityków. Kwota zebrana w ten sposób zasili konto Fundacji im. Briana LaViolette. Czym zajmuje się ta organizacja?

Dochód z aukcji wesprze program stypendialnego im. Briana LaViolette, którego celem jest pomoc uczniom na całym świecie. Pochodzący z USA Brian LaViolette swój pierwszy zegarek zaczął nosić w wieku czterech lat. Jedenaście lat później chłopiec miał ich już całą kolekcję. W 1992 roku 15-letni Brian zginął w wypadku. Jego rodzina postanowiła stworzyć fundację jego imienia, aby wykorzystać tragedię w szczytnym celu. Od tamtej pory rodzice chłopca, którzy zarządzają fundacją, przyznają stypendia dzieciom z całego świata.

Czytaj więcej

Rekordowa cena: oto najdroższy Rolex sprzedany w internecie

Ciekawa jest droga, jaką zegarek papieża Franciszka trafił na aukcję fundacji Briana LaViolette. Jeden z przyjaciół Briana z dzieciństwa, który został księdzem, skontaktował się z przedstawicielem Watykanu i podjął próbę zdobycia zegarka na aukcję. Po sześciu miesiącach udało się dotrzeć do najbliższego otoczenia papieża Franciszka, który zgodził się i przekazał amerykańskiej fundacji swojego ulubionego Swatcha.

Franciszek oddawał już wcześniej na licytacje rozmaite przedmioty – między innymi samochód, medal czy pióro. Eksperci podkreślają jednak, że nigdy nie ofiarował czegoś tak wyjątkowego, jak zegarek Swatcha – ma on bowiem dla papieża wartość sentymentalną. 

Zegarki Swatch to jeden z symboli współczesnego szwajcarskiego zegarmistrzostwa. Tanie, nowoczesne, proste – są esencją tego, czym powinien być czasomierz, bez zbytków w postaci złoceń czy kosztownych dodatków. Swatch to nowoczesny zegarkowy minimalizm.

Franciszek dał się poznać jako papież stroniący od luksusów i watykańskiego przepychu, więc wybór Swatcha jako papieskiego zegarka nie powinien dziwić. Czarny czasomierz z prostą białą tarczą i datownikiem stał się nieodzownym akcesorium na papieskim nadgarstku. Towarzyszył mu podczas wielu oficjalnych spotkań.  Teraz ten zegarek będzie można wylicytować podczas internetowej aukcji charytatywnej 

Pozostało 80% artykułu
Materiał Promocyjny
Tissot wkracza w nowoczesność z nowym PRX-em z włókna węglowego
Materiał promocyjny
Victorinox I.N.O.X.: dwa nowe modele zegarków. Hołd dla legendy
Zegarki
Omega Speedmaster „First Omega in Space”: pierwszy krok w chmurach
Zegarki
Certina DS-7 Chrono Auto: precyzja i sportowe geny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Artykuł promocyjny
Longines Legend Diver 39 mm: elegancja, wzornictwo i wydajność