„Największy na świecie bar pod chmurką”: Szwecja się promuje

Pod względem kreatywności w promowaniu własnego kraju Szwedzi znajdują się w europejskiej, a może i nawet światowej czołówce. W najnowszej kampanii promocyjnej ich kraj stał się… największym na świecie barem pod gołym niebem.

Publikacja: 04.08.2021 16:19

„Największy na świecie bar pod chmurką”: Szwecja się promuje

Foto: Fot: Håkan Stenlund/Visit Swede

Co ciekawe, nie ma tu żadnego oszustwa. W ramach kampanii „Drinkable Country” Szwedzi zapraszają gości z zagranicy do specjalnie stworzonych barowych pop-upów rozsianych w najbardziej malowniczych zakątkach Szwecji. Goście, którzy dotrą do tych tymczasowych barów, będą mogli przyrządzić tam sobie okolicznościowego szwedzkiego drinka. Z tej okazji przygotowano specjalne receptury.

„Kraj do wypicia”: nowa kampania promocyjna Szwecji

Skandynawia kojarzy się z dość surowym pięknej przyrody. W dużej mierze te skojarzenia są słuszne. Jednak każdy, kto przynajmniej raz odwiedził Szwecję latem, z pewnością przekonał się, że tamtejsze lasy i łąki mają mnóstwo do zaoferowania.

Czytaj dalej: Styl na trudne czasy: szwedzki minimalizm podbija rynek mody

W Szwecji jest mnóstwo gatunków roślin, z których można przyrządzić zdrowe potrawy. Lokalne rośliny mogą posłużyć również do stworzenia oryginalnych drinków. I właśnie tym bogactwem chcą pochwalić się Szwedzi w najnowszej kampanii „Drinkable Country”. To kontynuacja bardzo udanej ubiegłorocznej kampanii „Edible Country”, która promowała Szwecję poprzez kuchnię, a specjalne dania przygotowali szefowie kuchni nagrodzeniu gwiazdkami Michelin.

"Seen from above six persons sitting at wooden table having dinner in a forest. The table is surroun

Fot: Håkan Stenlund/Visit Sweden

sukces.rp.pl

W ramach akcji „Drinkable Country”, Szwedzi stworzyli kilkanaście barów pod gołym niebem. Umieszczono je w najpiękniejszych zakątkach Szwecji, od plaż na południu kraju, aż po arktyczne obszary na północy.

Organizatorzy kampanii nawiązali współpracę z czołowymi szwedzkimi barmanami i sommelierami. Poproszono ich o opracowanie autorskich receptur koktajli. Ich bazą są oczywiście lokalne produkty ze szwedzkich lasów czy łąk.

Menu degustacyjne w poszczególnych barach pod gołym niebem odzwierciedla to, co charakterystyczne dla danego regionu. Składniki pochodzą z lasów i łąk w danym regionie. Co więcej, drinki będą zmieniać się sezonowo, zgodnie ze zmianami pór roku.

"A female bartender is mixing a drink next to a wooden table on the cliffs at the coast. The table i

Fot: Gustaf Björlin/Badass Food Stories/Visit Sweden

sukces.rp.pl

Bary będą dość osobliwe, bo na miejscu… nie będzie barmana. Każdy z gości będzie miał do dyspozycji produkty, wchodzące w skład poszczególnych drinków. By skosztować koktajlu, trzeba będzie przyrządzić go samodzielnie.

Szwecja: Barmani i szefowie kuchni promują swój kraj

Usytuowanie pop-upowych barów jest nieprzypadkowe. Każde miejsce, w którym jest ustawiono, stanowi znakomitą atrakcję turystyczną. Bary pod gołym niebem mogą być więc świetnymi punktami, wyznaczającymi trasę podróży przez całą Szwecję.

Organizatorzy podkreślają przy tym, że ich celem nie jest propagowanie spożywania alkoholu. Podstawowa wersja każdego koktajlu jest bezalkoholowa, dzięki czemu mogą spróbować ich także dzieci. Dodatek alkoholu w wersji dla dorosłych jest opcjonalny.

Jedna uwaga – aby skorzystać z oferty barowych pop-upów pod gołym niebem, należy dokonać wcześniejszej rezerwacji.

Co ciekawe, nie ma tu żadnego oszustwa. W ramach kampanii „Drinkable Country” Szwedzi zapraszają gości z zagranicy do specjalnie stworzonych barowych pop-upów rozsianych w najbardziej malowniczych zakątkach Szwecji. Goście, którzy dotrą do tych tymczasowych barów, będą mogli przyrządzić tam sobie okolicznościowego szwedzkiego drinka. Z tej okazji przygotowano specjalne receptury.

„Kraj do wypicia”: nowa kampania promocyjna Szwecji

Pozostało 86% artykułu
W podróży
Włosi kuszą: 30 tys. euro za przeprowadzkę do Toskanii. Gdzie tkwi haczyk?
W podróży
Słynna włoska wyspa oferuje turystom darmowe noclegi. Trzeba spełnić 2 warunki
W podróży
Gigant branży luksusowej wchodzi na rynek kolejowy. Gra o legendarną markę
W podróży
Cuda Polski 2024: te miejsca warto odwiedzić. Są wyniki głosowania
W podróży
Największe centrum handlowe na świecie powiększy się. Remont za 400 mln dolarów